VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
Goedemorgen,

Ik sta met de Golf GTE geparkeerd bij mijn thuislaadpunt. De laadkabel is aangesloten, echter krijg ik deze er niet uit.

Het laadstation (Alfen Eve Single Pro) heb ik meerdere keren opnieuw opgestart (stroom afgehaald), dat mag niet baten.

Daarnaast heb ik het volgende geprobeerd:
- Auto open met de afstandsbediening, auto open met de ontgrendelingsknop in de deur
- Het laadstekker knopje naast de laadpoort ingedrukt houden gelijktijdig met de auto open knop op de afstandsbediening
- De stekker heen en weer bewegen en gelijktijdig de auto open knop op de afstandsbediening indrukken
- De stekker nog verder in de laadpoort gedrukt en vasthouden + auto open knop op de afstandsbediening
- Auto voor de hele nacht afgesloten laten staan
- Daarnaast ook de 12v status gecheckt, batterij is 80%

Dit waren alle tips die ik online kon vinden. Helaas werkt niets, zeer frustrerend, want zo kan ik niet rijden.

Iemand nog een ander goed idee?

Alvast bedankt,
HenkiePenkie
-
martijnvo schreef: 25 aug 2024 08:32 open drukken en dan nogmaals open drukken.
Mocht dat niet baten dan zit er een noodontgrendeling op:
Dank voor je hulp! Helaas heeft deze auto uit 2015 nog geen noodontgrendeling, zoals op jouw plaatje afgebeeld. Ook de truc met twee keer openen werkt niet.

Inmiddels is de pechhulp geweest en hebben we wat onderdelen gedemonteerd. Het probleem zit m in het onderdeel wat de laadkabel vergrendelt. Zie de foto's. Het pinnetje blijft uitgeschoven, of de auto nu open of dicht is. Door dit onderdeel op te tillen waren we in staat om de laadkabel los te halen.

Weet iemand of dit los te bestellen is? Of betekent dit vervanging van de hele laad unit?

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb dit probleem bij mijn eigen GTE ook gehad. De vergrendeling van de laadkabel is stuk. Dat is een stelmotortje in een plastic behuizing. Die is (een vast) onderdeel van de bekabeling die verder de auto in gaat richting hoog voltage lader. Zoals ik begrepen heb wordt/werd die kabel in Oekraïne gemaakt. Is dus slecht verkrijgbaar op dit moment.

Ik heb eentje van de sloop gehaald en hem zelf vervangen. Omdat dit veel voorkomend GTE probleem is zijn er ook mensen die dat stelmotortje uit de kabel halen en vervangen door een stelmotortje van een BMW.

Linkje naar het EV-forum voor meer informatie:
https://www.speakev.com/threads/charge- ... 3/#replies
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7