VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Dennisimo
#2850540
Beste VWForum,

Ben vrij nieuw met auto's en Volkswagen in het algemeen. Heb 4 maanden kunnen genieten van een Golf Plus totdat ik naar de garage ging voor APK en alles on de motorkap zowat vernield bleek te zijn door de vorige eigenaar :-( . Maar ik zit nu te kijken naar Golf 1 Cabrio opknapper en kan advies gebruiken. Zijn er punten waar ik op moet letten, bepaalde jaren die ik moet vermijden? En misschien wel de belangrijkste vraag wat zou een complete opknapbeurt kosten?

Sorry voor de wat 'noob' vragen, maar ben zeer geïnteresseerd erdoor en heb er een gezien in mijn favoriete kleur (groen).
door Mari
#2850543
Allereerst welkom op dit forum...

Gezien je ervaringen met de Golf Plus heb ik maar 1 advies voor je... neem iemand mee met verstand van auto's en je van een objectief advies kan voorzien... en hou je ook aan dat advies, hoe verliefd je ook bent geworden op de auto die je bekijkt...
Dennisimo vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door Dennisimo
#2850548
Mari schreef: 23 aug 2024 22:57 Allereerst welkom op dit forum...

Gezien je ervaringen met de Golf Plus heb ik maar 1 advies voor je... neem iemand mee met verstand van auto's en je van een objectief advies kan voorzien... en hou je ook aan dat advies, hoe verliefd je ook bent geworden op de auto die je bekijkt...
Danku!

Had het vandaag besproken met een mede Volkswagen liefhebber die al wat meer jaren Volkswagen rijdt en zelf een Volkswagen Polo Harlekin rijdt. Die gaf ook aan dat het veel tijd en een hoop geld gaat kosten. Had ook wat meer informatie van de verkoper gevraagd, en hij staat al 10 jaar stil op zijn plek, met een kapot cabriokap, en hij loopt momenteel ook niet. Dus ook al vind ik de kleur/uiterlijk echt super mooi, zal ik deze helaas voorbij moeten laten gaan. Ga nu op zoek naar een die al meer opgebouwd is, en ik alleen de putjes op de i moet zetten of alleen de persoonlijke dingen nog kan veranderen als eerste project. Zit ook lichtelijk te twijfelen over een automaat, om het toch nog wat relaxter te maken om erin te rijden, ook al zie ik hier en daar wel wat negatieve dingen over de oudere automaat Golf Cabrio's.
Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]

Ik ben op zoek naar T20 schroeven voor het interie[…]

Het hangt voor een groot deel af van hoeveel % de […]