VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2850440
Dan zou ik beginnen met zoeken vanaf het knopje, zitten de draadje goed, kun je met een multimeter kijken of het knopje reageerd, eventueel de twee knopjes (eentje die wel reageert wisselen) dan de module bekijken.
Eerst met VCDS kijken of die die kan benaderen.
En zo verder zoeken.
De parkeerassist heeft heel veel raakvlakken met andere modules, zoals je stuur (hoeksensor), je wielen (abs en remmen), je piepers en de electronische stuurhuis, en dat communiceert allemaal over de bus en er mag in die hele handel geen foutmelding of storing zitten.
Vreemde is dat hij niets doet dus ook geen piep of foutmelding geeft,
Lijkt wel of de zekering eruit ligt maar dan moeten meer dingen het niet doen.
door Mari
#2850453
Mooi dat het een simpele fix was...

martijnvo schreef: 17 aug 2024 09:06 Ik zie ook sensoren recht naar achter, ik vraag me alleen af of je voor het automatisch inparkeren ook niet een sensor een de zijkant achter nodig hebt.
Voor heb je wel 2 extra sensoren zitten, achter niet... voor maakt de auto ook een "zijdelingse" beweging bij het sturen bij achteruit rijden, vandaar die 2 extra sensoren daar...

Is een leuk systeem, maar zelf inparkeren gaat vele malen sneller, zeker als de ruimte wat aan de krappe kant is...
#2850481
Melvinev9876 schreef: 17 aug 2024 08:26
Mari schreef: 17 aug 2024 08:22 Als je op internet opzoekt waar deze module kan zitten bij een Golf 6 krijg je verschillende antwoorden.

Makkelijkste manier om er achter te komen is computer met VCDS aan de auto hangen en even uitlezen welke modules allemaal aanwezig zijn en wellicht komt dan ook direct naar boven waarom het niet werkt (aangetroffen foutcodes, afwezigheid van de juiste electronica).

Gelukkig hebben we allemaal een rijopleiding gehad waarbij parkeren een bijzondere verrichting is en we dus zouden moeten kunnen zonder verdere hulp ;-)

Haha zeer zeker ;) alleen vind als functie erop zit wil ik m wel werkend hebben.

Is er iemand omgeving Groningen/winschoten die mij zou kunnen helpen uitlezen?
Ik woon in Groningen en kan de wagen evt voor je uitlezen.
Melvinev9876 vinden dit leuk

Ik gok dat het deze zijn :tu: https://www.temu.co[…]

VW Caddy 2015

Goededag Lezers, Kan iemand mij helpen aan een ele[…]

Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]