VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
Dit is mijn tweede ID4. In beide auto’s heb ik vaak bij van binnenuit de deuren openen (bestuurder of bijrijder) dat de deur bij de eerste poging blijft “haken in het slot”. Dan wil de deur dus niet volledig open en moet je dus nog een keer de hendel overhalen. Als je even wacht, hoor je soms een klik en gaat de deur wel in één keer soepel open. Het komt frequent en onvoorspelbaar voor.
Op het display verschijnt soms een melding over safe-vergrendeling die naar de gebruikershandleiding verwijst. Zoals ik het lees betreft dat de inbraak-en diefstalbeveiliging (van buiten naar binnen dus!) en is blijkbaar niet uit te zetten. Ik vind het een heel onveilig gevoel dat ik de deuren niet in één beweging kan openen in bijv. een noodgeval. Wie herkent dit en heeft een oplossing? B.v.d. Daniëlle
Laatst gewijzigd door DanielleW op 18 aug 2024 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Die safe-vergrendeling behoort pas actief te worden wanneer de auto wordt afgesloten, niet al wanneer je nog moet uitstappen... de ID's zitten vol fouten in de software, zal me niks verbazen als dit ook zoiets is. Is een onveilige situatie, ik had dus al lang bij de garage gestaan om hun dit te laten oplossen...

Bedenk me ineens, is er niet een anti-hijack optie aanwezig, is de optie die je deuren sluit wanneer je een bepaalde snelheid bereikt. Als die optie aan staat moet je ook 2x aan de deurhendel trekken alvoren de deur van het slot gaat. Gezien de safe-vergrendeling melding zal het hiermee wel niets te maken hebben.
DanielleW vinden dit leuk
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7

Nee, geen problemen.