VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Melvinev9876
#2850414
Ik heb een vraag, kan iemand mij hiermee helpen😁

Ik heb een golf 6 met park assist , het knopje zit erop .
Ook heb ik sensoren voor alleen het lampje van de park assist doet het niet .
Kan het zijn dat het ingelezen / ingeleerd moet worden?

Of zit de knop er standaard in
Bijlagen:
3A57ED31-5A1A-41B6-A8C9-D36D24BE938F.jpeg
3A57ED31-5A1A-41B6-A8C9-D36D24BE938F.jpeg (1.56 MiB) 367 keer bekeken
080032A9-FA6B-43FB-A84E-2EC54DD3B90A.jpeg
080032A9-FA6B-43FB-A84E-2EC54DD3B90A.jpeg (351.73 KiB) 367 keer bekeken
IMG_0645.jpeg
IMG_0645.jpeg (3.83 MiB) 367 keer bekeken
door Mari
#2850421
Allereerst welkom op dit forum...


De knop zit er zeker niet standaard in, evenals de extra sensoren die ervoor benodigd zijn. Daarnaast is er ook nog wat electronica die aanwezig moet zijn hiervoor.

We weten ook de history van je auto niet, of dit een af fabriek optie is, later ingebouwd en ook weten we niet of er een storing in het systeem zit waardoor deze optie niet geactiveerd kan worden door een simpele druk op die knop. Wat laat het scherm van je radio zien?


p.s. als je je kenteken van je auto onzichtbaar wilt maken, doe dat dan op alle foto's ;-)
#2850423
Dankjewel Mari

Waar zou ik die elektronica kunnen zien? Kijken of het er evt in zit?

Ik weet niet of het er later is ingebouwd, het radioscherm laat alleen de parkeersensoren voor en achter zien😁

Haha nee wou niet bewust m’n kenteken blurren , was toevallig een foto die ik nog had staan
door Mari
#2850427
Als je op internet opzoekt waar deze module kan zitten bij een Golf 6 krijg je verschillende antwoorden.

Makkelijkste manier om er achter te komen is computer met VCDS aan de auto hangen en even uitlezen welke modules allemaal aanwezig zijn en wellicht komt dan ook direct naar boven waarom het niet werkt (aangetroffen foutcodes, afwezigheid van de juiste electronica).

Gelukkig hebben we allemaal een rijopleiding gehad waarbij parkeren een bijzondere verrichting is en we dus zouden moeten kunnen zonder verdere hulp ;-)
#2850428
Mari schreef: 17 aug 2024 08:22 Als je op internet opzoekt waar deze module kan zitten bij een Golf 6 krijg je verschillende antwoorden.

Makkelijkste manier om er achter te komen is computer met VCDS aan de auto hangen en even uitlezen welke modules allemaal aanwezig zijn en wellicht komt dan ook direct naar boven waarom het niet werkt (aangetroffen foutcodes, afwezigheid van de juiste electronica).

Gelukkig hebben we allemaal een rijopleiding gehad waarbij parkeren een bijzondere verrichting is en we dus zouden moeten kunnen zonder verdere hulp ;-)

Haha zeer zeker ;) alleen vind als functie erop zit wil ik m wel werkend hebben.

Is er iemand omgeving Groningen/winschoten die mij zou kunnen helpen uitlezen?
dieseltje vinden dit leuk
#2850430
Zie hier: viewtopic.php?t=93030

Ik zie ook sensoren recht naar achter, ik vraag me alleen af of je voor het automatisch inparkeren ook niet een sensor een de zijkant achter nodig hebt.

Heb je ook een camera met lijnen op je navigatie?
IK ken ook iemand op het vw passat forum die in Grongingen woont en er veel verstand van heeft die heet Alle nickname Dieseltje. @dieseltje is dit dezelfde? Ja dat is dezelfde alleen al heel lang niet meer actief geweest.
#2850431
martijnvo schreef: 17 aug 2024 09:06 Zie hier: viewtopic.php?t=93030

Ik zie ook sensoren recht naar achter, ik vraag me alleen af of je voor het automatisch inparkeren ook niet een sensor een de zijkant achter nodig hebt.

Heb je ook een camera met lijnen op je navigatie?
IK ken ook iemand op het vw passat forum die in Grongingen woont en er veel verstand van heeft die heet Alle nickname Dieseltje. @dieseltje is dit dezelfde? Ja dat is dezelfde alleen al heel lang niet meer actief geweest.
Nee ik heb geen camera aan achterzijde :)
Ik las ergens op internet dat alleen aan de voorzijde de extra 2 nodig zijn om te scannen , wat jammer dat @dieseltje lang niet online is geweest😜
#2850434
dus alleen het automatisch inparkeren doet het niet.
Als je op het knopje drukt verschijnt er dan een foutmelding? hoor je geluidjes? of wat?

Ik moet eerlijk bekennen ik heb het ook maar gebruik het nooit, veel teveel gedoe, je moet eerst kiezen of je dwars wil parkeren of langs wil parkeren, dan nog links of rechts en dan moet je we nog voorbij rijden om te scannen en dan gaat het pas beginnen, tegen die tijd heb ik hem zelf al geparkeerd en sta ik al binnen.
Maar begrijp je punt als het erop zit moet het werken.
Melvinev9876 vinden dit leuk

Ik gok dat het deze zijn :tu: https://www.temu.co[…]

VW Caddy 2015

Goededag Lezers, Kan iemand mij helpen aan een ele[…]

Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]