VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2850283
Hii,

Ik heb 5k kmers geleden de turbo van mijn golf 7 gte geupgraded naar een tte290. Nu voor de upgrade verbruikte hij geen druppel olie, en na het vervangen gebruikt hij ongeveer 1l per 5000km en ruikt t ook naar olie + aanslag achter op de auto. Is dit een turbo probleem of pcv?

Heb wel geprobeerd de inlaat kleppen schoon te maken, is het mogelijk dat vanuit de onderkant de klepseal te beschadigen?

255.000km op de teller ( verbruikte echt 0 olie hiervoor )

Gr Sylvano
#2850331
Dus of via de zuigerveren (compressietest doen) of via de klepstelen (idem compressietest) of dan toch via de turbo.
PCV zou kunnen als ie dicht zit maar dat kun je proberen door de oliedop eraf te draaien, hij mag wel iets druk hebben maar niet veel. en als ie dicht zit moet de overdruk toch ergens vandaan komen (zuigerveren).
Hoe schoon is je inlaatbuis van de turbo?
wordt toch een beetje pielen en zoeken denk ik.
Fox met een airbagstoring

Vermoed dat topicstarter niet het hele verhaal ver[…]

En als je in de inlaat startvloeistof spuit loopt […]

Als het alleen op dimlicht werkt, zou het best aan[…]

Ik heb nu 1,5 maand een nieuwe Golf 8.5 R-Line fac[…]

Wij zijn trotste bezitters van een Caddy 5 cargo […]

Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!