- 03 aug 2024 15:54
#2850244
Hi allen,
Voorheen had ik een Passat met een 12v aansluiting in de kofferbak, welke permanent stroom kreeg. Dit was zéér handig voor de koelbox in de zomer als we tussendoor ergens stopten.
Nu heb ik een Arteon GTE uit 2021 zonder aansluiting in de koffer, en de 12v aansluiting achteraan het middenconsole (voor de passagiers achterin) geeft geen stroom als het contact uit is.
Ik wil graag zelf een aansluiting toevoegen achterin die wel continu stroom heeft, ik vraag me echter af wat hiervoor de beste mogelijkheid is.
Ik heb natuurlijk de normale accu achterin zitten aan de linker kant, waar ik simpelweg een aftakking met zekering op zou kunnen maken. Dat is ook veruit de kortste weg, dan ben ik met ongeveer 50cm kabel al klaar.
Echter, omdat het een GTE is heb ik natuurlijk ook het hybride battery pack met een véééél grotere capaciteit, en in mijn ogen zou het van voordeel zijn om indien mogelijk hier op aan te sluiten, omdat deze het dan makkelijk trekt bij bijvoorbeeld een overnachting bij een tussenstop, en al helemaal als de auto ook nog eens aan de lader hangt.
Weet er iemand of er bekabelijk klaar ligt om een aansluiting te maken via de normale zekeringskast en of deze dan via de start accu of het hybride pack gaat?
Mod edit: Op verzoek verplaatst.
Voorheen had ik een Passat met een 12v aansluiting in de kofferbak, welke permanent stroom kreeg. Dit was zéér handig voor de koelbox in de zomer als we tussendoor ergens stopten.
Nu heb ik een Arteon GTE uit 2021 zonder aansluiting in de koffer, en de 12v aansluiting achteraan het middenconsole (voor de passagiers achterin) geeft geen stroom als het contact uit is.
Ik wil graag zelf een aansluiting toevoegen achterin die wel continu stroom heeft, ik vraag me echter af wat hiervoor de beste mogelijkheid is.
Ik heb natuurlijk de normale accu achterin zitten aan de linker kant, waar ik simpelweg een aftakking met zekering op zou kunnen maken. Dat is ook veruit de kortste weg, dan ben ik met ongeveer 50cm kabel al klaar.
Echter, omdat het een GTE is heb ik natuurlijk ook het hybride battery pack met een véééél grotere capaciteit, en in mijn ogen zou het van voordeel zijn om indien mogelijk hier op aan te sluiten, omdat deze het dan makkelijk trekt bij bijvoorbeeld een overnachting bij een tussenstop, en al helemaal als de auto ook nog eens aan de lader hangt.
Weet er iemand of er bekabelijk klaar ligt om een aansluiting te maken via de normale zekeringskast en of deze dan via de start accu of het hybride pack gaat?
Mod edit: Op verzoek verplaatst.