VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door djatlive
Dames en Heren van de VW community,

Kortom, Ik zoek een adres waar ze de immo data en eeprom data kunnen overzetten van mijn oude (defecte) tellerbak naar een nieuwe. Maar voor de volledigheid, kan je hieronder het gehele verhaal lezen.
_______________________________________________________________________________________
Ik ben Giel, 35 jaar uit België.
Ik heb vroeger altijd met golfjes 3 gereden (en start binnenkort weer aan een restauratieproject van een ABF), maar sinds twee jaar geniet ik van een Golf 6R als dagelijkse auto.
De wagen is origineel behalve een DVX chiptuning naar 385 Pk en een miltek uitlaatlijn. De wagen werd reeds 100.000 km geleden getuned (door de vorige eigenaar) en behalve een stevig verbruik, heeft de wagen hiermee nooit problemen gegeven.
Het is een heerlijke wagen met ondertussen 190.000 km.

Het enige defect dat we wagen al had bij aankoop enkele jaren geleden, was de verlichting van de twee kleine wijzertjes van de tellerbak die niet werkte. Echter stoorde dit niet enorm hard en met het idee “ik zal het wel eens nakijken” is dit natuurlijk niet gebeurd.
Kort na aankoop heb ik ook een DSG defect gehad (geen 4e versnelling) en na een DIY revisie, zijn we ondertussen 15.000 km verder.
Dit is het enige probleem dat ik heb ondervonden tijdens de laatste 20.000.
Toch wilt de Golf nu even niet meer mee.

Twee weken geleden kreeg ik opeens een ESP foutmelding vlak na het starten, ik kon met de wagen rijden zonder probleem, enkel was de esp melding aanwezig op het dashboard. Ik zet de wagen op de oprit en wou VCDS er aan hangen. Toen ik terug kwam in de wagen zag ik dat de P aan het pinken was op het dashboard.
Ik legde het contact af en aan en starte de wagen terug. Maar tevergeefs, de wagen starte maar viel onmiddellijk terug stil. Ook was het nadien de volledige kerstboom (Pinkende P, Motorlampje, indicator van defecte verlichting, ESP, indicator pedaal dat soms reageert maar meestal niet).

Na het uitlezen bleek dat zowat alle adressen de foutcode gaven “implausible message from instrument cluster” en “no communication with immo”. De exacte foutcodes heb ik niet meer want heb bij het resetten natuurlijk niet eerst de foutmeldingen opgeslagen 🤦‍♂️.
Na demontage van de teller, en het meermaals resetten van alle foutmeldingen met VCDS, was de foutmelding weg.
Echter na twee weken zorgeloos rijden, is het probleem weer teruggekomen. Ondertussen heb ik het LCD-scherm in het midden van de teller ook al eens gek zien doen (onleesbare tekens bij de kmstand).

Ik ga er aldus van uit dat mijn tellerbak het aan het begeven is.
Nu heb ik al een andere tellerbak kunnen bemachtigen, maar deze moet natuurlijk nog geupdate/geprogrameerd worden.

Wie o Wie kent een goed adres waar ze dit kunnen (liefst omgeving Antwerpen/België, maar alle mogelijkheden mogen gegeven worden).

Bij de dealer heb ik het nog niet gevraagd, maar de wachttijden voor herstellingen zijn enorm (meerdere weken wachten om de wagen te brengen en die gaan ook geen 2ehands teller programmeren vrees ik).

MVG,

Giel
Binnenkort zou ik dit voor je kunnen doen de officiële licentie is rond ben nog aan het wachten op de kabel
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7

Nee, geen problemen.