VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
door ErikR
#2850101
Beste mensen,

Even om voor te stellen. Ik ben Erik en woonachtig in Limburg. Ik rijd al een paar jaar met veel plezier motor (harley-davidson).
Vanwege de komst van kinderen ben ik op zoek gegaan naar een leuke hobby cabrio. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Golf mk1 cabrio uit 1987. Het model is geleverd in de VS (Via Bob Smith in Hollywood, California)
Mede daardoor voorzien van een paar aardige opties zoals stuurbekrachtiging, airco en derde remlicht.
IMG_5511.jpeg
IMG_5511.jpeg (135.95 KiB) 315 keer bekeken
De cabrio is in het verleden goed aangepakt. Roestvrij gemaakt, opnieuw gespoten, nieuw stoffen dak (buitenkant) en de stoelen/bank opnieuw bekleed. Ook is toen stoelverwarming en een startonderbreker met cv ingebouwd.

Aangezien bovenstaande een jaar of 12 geleden is gebeurd wil ik de komende tijd wel wat puntjes op de i zetten.
- driepuntgordels voor monteren (al gedaan)
- isofix beugels voor kinderstoelen monteren (al gedaan)
- volkswagen radio cassette monteren (werk in uitvoering)
- spotrepair ivm een aantal lakschades
- originele voorveren (huidige zijn ingekort voor verlaging)
- booskijker verwijderen en gril met vw logo en chromen bies monteren
- originele achterlichten monteren
- diverse beschadigde onderdelen interieur vervangen zoals de luchtroosters op de middenconsole

Ondertussen al een paar leuke ritten gemaakt. 2x last gehad van het lampje en de zoemer van de oliedruk. Oliedruk op de vdo meter was gewoon goed. Ook het oliepeil was ok. Probleem zit waarschijnlijk in de bekabeling (bij de zekeringkast).
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]