- 20 aug 2014 11:17
Sinds mei vorig jaar eigenaar van een Volkswagen Tiguan bouwjaar 2008.
In Juli 2013 enkele problemen gehad met het dak, lees als een krakend geluid.
De auto binnen gedaan bij een concessiehouder en alles laten nakijken.
Toen bleek dat er een deel kabels bloot lagen en dat het dak precies los stond.
Alles werd terug aangevezen toen en de kabels mooi terug ingepakt.
Nu sinds 2 weken ervaar ik terug problemen met het dak.
Terug een krakend geluid maar wat nog erger is een lek links achteraan en rechts vooraan bij stortbuien.
De plafond wordt nat en drupt dus op de zetels.
Ik weet niet met zekerheid of het van het dak komt vermits de lekken zich ongeveer situeren aan de bagagedragers op het dak maar dit kan een vertekend beeld geven.
Oplossing volgens garage: volledig nieuw kader steken (kostprijs ongeveer 800 euro en 1 werkdag)
Zijn er nog forumleden met een een panoramisch dak die hetzelfde probleem hebben en zo ja wat hebben ze u wijsgemaakt dat als herstelling dient uitgevoerd te worden?
In Juli 2013 enkele problemen gehad met het dak, lees als een krakend geluid.
De auto binnen gedaan bij een concessiehouder en alles laten nakijken.
Toen bleek dat er een deel kabels bloot lagen en dat het dak precies los stond.
Alles werd terug aangevezen toen en de kabels mooi terug ingepakt.
Nu sinds 2 weken ervaar ik terug problemen met het dak.
Terug een krakend geluid maar wat nog erger is een lek links achteraan en rechts vooraan bij stortbuien.
De plafond wordt nat en drupt dus op de zetels.
Ik weet niet met zekerheid of het van het dak komt vermits de lekken zich ongeveer situeren aan de bagagedragers op het dak maar dit kan een vertekend beeld geven.
Oplossing volgens garage: volledig nieuw kader steken (kostprijs ongeveer 800 euro en 1 werkdag)
Zijn er nog forumleden met een een panoramisch dak die hetzelfde probleem hebben en zo ja wat hebben ze u wijsgemaakt dat als herstelling dient uitgevoerd te worden?
Vw jetta MK V
Vw tiguan MK I
In het bezit geweest van:
Vw golf MK I (1984)
Vw tiguan MK I
In het bezit geweest van:
Vw golf MK I (1984)