VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2849166
Ik vermoed dat er vanuit de power supply control unit geen spanning naar de dynamo gaat. Dat is het blauwe draadje.
Je zou kunnen proberen die eens los te halen en dat te meten. Dus meet je dan spanning vanuit E6 op pin C32 en het uiteinde van het blauwe draadje.

Als daar geen spanning naar de dynamo loopt is de kans aanwezig dat die module defect is geraakt.
Ik vermoed dan wel precies aan de ingang, want hij lijkt dat zelf niet door te hebben en nog wel op canbus signalen te reageren, anders had je hem wel in de lijst van foutmeldingen terug gezien.
#2849168
Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of moet andere draad wel verbonden blijven met dynamo dus de blauwe draad uit connector halen?

Dat moet wel lukken met weerstand er tussen. Als die dan wel gewoon laad is de bekabeling stuk of de module zeker. En waar bevind deze module zich precies?
#2849179
Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt hem vervangen zei je. Is dat incl. de spanningsregelaar?

Veel is er namelijk niet nodig om een dynamo stroom te laten leveren. Er moet een kleine spanning op de rotor staan om die magnetisch te maken en hij moet rond draaien.
#2849274
Mooi!
En dank voor de terugkoppeling.

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd de storing van de stuurbekrachtiging te wissen en dat nog niet lukte?

Dan de volgende stap, het meten van de stuurbekrachtiging.
schema.png
schema.png (55.34 KiB) 96 keer bekeken
kleurtjes.png
kleurtjes.png (76.35 KiB) 96 keer bekeken
Met auto op contact, meet B2 tov de massa, Dat hoort tussen de 12V - 14.4V te zijn.
Meet B1 tov de massa, hoort 0V te zijn. (of meet de weerstand tussen B1 en de massa uiteraard)
Met auto op contact, meet C4 tov de massa, dat hoort weer tussen de 12V - 14.4V te zijn.

Meet 4 tov de massa, hoort 0 V te zijn.

Ook kun je nog als je een hippe multimeter of scope hebt de CAN signalen nog even meten.
Dat hoort een onregelmatige blokgolf te zijn, waarbij de CAN high en de CAN low precies tegengesteld zijn. (als je ze beide tegelijk op je scherm kunt krijgen)
CAN high is 2.5V - 3.5V
CAN low is 1V - 2V

Als bonus nog de plek waar ie hoort te zitten:
waarzitie.png
waarzitie.png (193.72 KiB) 96 keer bekeken
Wichert vinden dit leuk

Connect casually with like-minded individuals on t[…]

Zal morgen middag dat even proberen. Ik vind t all[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]