VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Samertt
#2848721
Afgelopen week is bij mij de commonrail (als ik het goed typ) afgebroken, waar de injectoren aan vastzitten. Blijkbaar waren er twee boutjes afgebroken. Anwb heeft de auto naar de garage gebracht. Tijdens zijn werkzaamheden heeft de monteur enorm veel olie boven de inlaat en uitlaatkleppen gevonden. In de bijlage zien jullie een foto.

Ook maakt de auto regelmatig een overslag bij het optrekken, waardoor er een grijze rookpluim te zien is via de binnen en buitenspiegel. Vervolgens rijdt de auto verder alsof er niets aan de hand is.

Tot slot is afgelopen half jaar 2x een bougie afgebroken in cilinder 4. Zou de olielek boven de kleppen bij de bougies kunnen komen, waardoor de combinatie van warmte en olie de bougie aan de onderkant laat afbreken.

Wat is jullie advies in deze? Auto repareren of kijken voor een andere auto. Betreft een volkswagen golf 7 2013 1.2 tsi benzine.
Bijlagen:
Screenshot_20240329_234115_WhatsApp.jpg
Screenshot_20240329_234115_WhatsApp.jpg (696.51 KiB) 178 keer bekeken
Screenshot_20240329_233835_WhatsApp.jpg
Screenshot_20240329_233835_WhatsApp.jpg (697.89 KiB) 178 keer bekeken
door Ronald530
#2848735
Grote kans dat lekkende klepsteel afdichtingen de oorzaak zijn waardoor de olie op de kleppen lekt.
Reparatie is zeker niet goedkoop maar gezien het bouwjaar van de auto wel de moeite waard.
De auto ongerepareerd van de hand doen haalt de verkoop/inruilwaarde flink naar beneden want het probleem is zichtbaar aanwezig.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.