VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jordydb95
#2848553
]Goedemorgen,

Ik ben eigenaar van een VW-up en sinds eergisteren brand het lampje van de airbag. Storing online opgezocht, maar kom er niet helemaal uit.

Er lijkt geen kabelbreuk in de deur te zitten.
Ik kan de airbag module in de zij-deur niet vinden (is deze er wel bij een VW-UP?)

Online kom ik meerdere storingen tegen maar niet exact dezelfde melding. Wie zou mij kunnen helpen?
thumbnail_IMG_1221.jpg
thumbnail_IMG_1221.jpg (401.94 KiB) 338 keer bekeken
thumbnail_IMG_1224.jpg
thumbnail_IMG_1224.jpg (381.34 KiB) 338 keer bekeken
[attachment=2]thumbnail_IMG_1225.jpg[/attachment
Bijlagen:
thumbnail_IMG_1225.jpg
thumbnail_IMG_1225.jpg (406.17 KiB) 338 keer bekeken
door Mari
#2848555
Heb een hekel aan dit soort tools, simpelweg omdat je met de gevonden foutcodes vaak niet ver komt en er online ook weinig te vinden is...

Mijn advies, zoek iemand in de buurt met VCDS en lees de auto daarmee uit, foutcodes die je met VCDS vind kan je namelijk vrij eenvoudig op internet vinden, vaak met daarbij mogelijke oorzaken en mogelijke oplossingen.

Heb je de kabelhoes in de deur los gehad? Want zo vanaf de buitenkant kan je niet zien of er draden beschadigd zijn...
Laatst gewijzigd door Mari op 18 mar 2024 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2848561
Up heeft geen airbag in de deuren. In het dash/stuur en in de rugleuning van de stoelen kun je ze vinden. Soms kun je bij het loshalen van een stekker het airbag lampje activeren. Een goeie tool geeft dat aan en als het verder niet spannend is kun je daarna de foutcode resetten.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2848562
Er zitten natuurlijk ook sensoren in de auto, daarnaast zijn ook de gordels actief. Als daarvan een stekkertje los is geweest krijg je ook een airbaglampje.
Wat het daadwerkelijke probleem is kun je adhv het lampje niet zien, dan moet je uitlezen zoals Mari al zei.
door jordydb95
#2848567
Mari schreef: 17 mar 2024 12:21 Heb een hekel aan dit soort tools, simpelweg omdat je met de gevonden foutcodes vaak niet ver komt en er online ook weinig te vinden is...

Mijn advies, zoek iemand in de buurt met VCDS en lees de auto daarmee uit, foutcodes die je met VCDS vind kan je namelijk vrij eenvoudig op internet vinden, vaak met daarbij mogelijke oorzaken en mogelijke oplossingen.

Heb je de kabelhoes in de deur los gehad? Want zo vanaf de buitenkant kan je niet zien of er draden beschadigd zijn...
Kabelhoes is los geweest om te checken!
Ik ga eens kijken of ik iemand met VCDS kan vinden, om een betere foutcode terug te krijgen.
door jordydb95
#2848568
daNpy schreef: 17 mar 2024 19:43 Er zitten natuurlijk ook sensoren in de auto, daarnaast zijn ook de gordels actief. Als daarvan een stekkertje los is geweest krijg je ook een airbaglampje.
Wat het daadwerkelijke probleem is kun je adhv het lampje niet zien, dan moet je uitlezen zoals Mari al zei.
Met bovenstaande systeem (geen idee wat het was, was in de werkplaats voor onderhoud). Heb ik de foutcode verwijderd, echter kwam het na opnieuw opstarten direct weer terug.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2848569
Dan lijkt er iets los te zitten.
door Mari
#2848571
... airbag fouten resetten terwijl je niet weet wat er aan de hand is kan lullige gevolgen hebben... als de fout direct weer terug komt wanneer auto op contact is geweest dan is het een serieuze fout. Omdat de beschrijving in de tool nogal vaag is altijd het advies om VCDS te gebruiken. Als je als garage vaker met auto's van de VAG-groep te maken krijgt verdien je de aanschaf van VCDS heel snel terug.

Ben je toevallig met de bestuurdersstoel aan het schuiven geweest? Veelal treed er een "probleem" op met de stekkerverbinding onder de stoel. In 99% van de gevallen wordt er een verkeerd weerstand gemeten waardoor het systeem getriggerd wordt. VCDS weet dat haarfijn te vinden....
door jordydb95
#2848640
Code is gevonden met VCDS. Nu heb ik online gezocht hierop kwam ik niks met een VW up.
Is dit iets wat ik zelf kan vervangen? Neem aan dat het de stoelairbag betreft dan?

1 Fault Found:

9443113 - Driver's Side Airbag Crash Sensor
B1017 29 [137] - Signal Implausible
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 12
Mileage: 117174 km
Date: 2024.03.16
Time: 13:45:37
Gebruikersavatar
door daNpy
#2848641
Sensor voor side impact zo te zien, kan in de deur zitten of op de B pillar.
door jordydb95
#2848877
In de deur gezocht en niks gevonden. De dealer wist het ook niet. Iemand nog een tip waar die zou kunnen zitten? Het is een impact sensor dus het chassis lijkt me de meest logische plek?
door Mari
#2848879
Ook in de B-stijl gekeken zoals eerder werd opgemerkt?

Dealer zou het toch moeten weten, maar wellicht willen ze het niet vertellen omdat de auto niet bij hun binnen staat...
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]