VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door JoJoris
#2848299
Ik heb een VW Passat B8 uit 2016.
De auto heeft reeds 200.000 km gereden en de schokbrekers werken nog wel, maar comfort lijkt minder te worden (bij drempels lijken ze aanzienlijk minder stevig waardoor je heel langzaam er over moet).

Nu heb ik een aantal vragen over het plaatsen van nieuwe schokdempers:
1. Zou ik ook de veren moeten vervangen of zou alleen de schokdemper afdoende zijn?
2. Welk merk schokdemper monteert vw in de fabriek?
3. Welk merk veren monteert vw in de fabriek?
4. Zijn er nog andere zaken die je preventief wilt vervangen bij een schokdemper vervanging? Veerpoot lager, veerpoot rubber, aanslagrubber, stabilisatorstang, onderste fuseekogel)
5. Ik denk dat Koni special Active wel de mooiste zijn, maar deze zijn ruim dan 2x de prijs van bv een Sachs demper. Is er iemand die het dit prijsverschil waard is?

Alvast dank voor de informatie!
#2848441
Na wat onderzoek zelf uitgevonden:

Nu heb ik een aantal vragen over het plaatsen van nieuwe schokdempers:

1. Zou ik ook de veren moeten vervangen of zou alleen de schokdemper afdoende zijn?
ANTWOORD: Veren kunnen wat doorzakken naar verloop van tijd. De monteur waarmee ik sprak vond het vervangen van voorste veren afdoende.

2. Welk merk schokdemper monteert vw in de fabriek?
ANTWOORD: Dit is merk ZF, dat eigenaar is van Sachs, dus Sachs dempers zijn ook gemaakt door ZF

3. Welk merk veren monteert vw in de fabriek?
ANTWOORD: Geen idee, maar Sachs levert ook veren. Een alternatief lijkt Eibach wat ook goede veren lijkt te leveren

4. Zijn er nog andere zaken die je preventief wilt vervangen bij een schokdemper vervanging? Veerpoot lager, veerpoot rubber, aanslagrubber, stabilisatorstang, onderste fuseekogel)
ANTWOORD: Na wat overleg met een monteur gekomen tot het idee, veerpootlager, veren, stofkap schokdemper incl dempereinde en stabilisatorstang te vervangen. Gekozen is voor Lemförer voor meeste zaken die Sachs niet levert (dat is ook onderdeel van ZF concern, en heeft hele mooie kwaliteit onderdelen)

5. Ik denk dat Koni special Active wel de mooiste zijn, maar deze zijn ruim dan 2x de prijs van bv een Sachs demper. Is er iemand die het dit prijsverschil waard is?
ANTWOORD: Denk dat Koni heel mooi is, maar nog niemand gehoord die dubbele prijs verklaart. Wie weet dat ik toch nog beslis voor Koni Active, maar denk dat ik voor Sachs ga gezien de prijs 50% lager is.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]