VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
#2848146
Goedemiddag,

Gisteren kwam ik vanuit mijn werk terug naar huis en reed op de snelweg, bij de afslag stond ik stil voor een rotonde en in 1x sprong mijn EPC lampje aan evenals 2 andere oranje lampjes voor de bandenspanning als de Elektronische stabiliteitscontrole (ESP). Motorblok begon ook te schudden en liep niet mooi, op 3 poten in dat geval.

ANWB Wegenwacht erbij gehaald, die heeft de auto uitgelezen en kwam de wereld aan foutmeldingen in beeld. Na het resetten van alle foutmeldingen loopt de motor weer gewoon goed op 4 cilinders. Dit probleem heb ik vaker, in augustus 2023 was mijn rembekrachtiger kapot en na die te hebben vervangen kon ik maanden weer vooruit en sinds gisteren begon het weer. Motormanagement lampje gaat niet branden. Er stonden foutmeldingen in van de trekhaak, achteruitrijverlichting, centrale deurvergrendeling, radio, stelmotoren van de kachel, airco, gasklephuis en ga zo maar door.

Wat kan hier nu een precieze oorzaak van zijn?
#2848155
... zeg jij het maar... ik wil best gissen maar je vraagt om een precieze oorzaak! Die kan niemand geven met de informatie die je nu met ons deelt.

Probleem met dit soort dingen is dat wanneer de foutcodes zijn gewist je vaak niet meer weet welke het zijn, daarom is het raadzaam ze op te slaan en op internet uit te zoeken (bijvoorbeeld op de website van Gerrit Speek) wat ze inhouden en wat te doen...

Voor nu is het wachten tot de auto zich weer vreemd gaat gedragen en lampjes aan gaat zetten, dan lees je hem uit en aan de hand van de foutcodes die je aantreft ga je verder kijken en op onderzoek uit.
#2848162
... hier worden wij niets wijzer van... als je niet kan of wil begrijpen dat juist die informatie belangrijk is voor ons om je te kunnen helpen dan houdt het snel op... Jij hebt de foutcodes, tel daarbij op de informatie die je kan vinden op de website van Gerrit Speek, genoeg huiswerk voor je om wat wijzer te worden...
#2848181
En heb je zelf ook al wat huiswerk gedaan? Bijvoorbeeld wat foutcodes opgezocht op de website van Gerrit Speek?

P1545 --> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17953.html
00446 --> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00446.html
01314 --> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01314.html


Zoals gewoonlijk heb je verder weinig aan de rapportjes van de ANWB, zoek iemand bij je in de buurt met VCDS die de auto eens uitleest... kans groot dat er dan wat meer duidelijk wordt... ANWB heeft ze gewist, wat nu bij opnieuw uitlezen naar boven komt zal nader bekeken moeten worden...
#2848187
Wat Mari bedoeld is, laat de auto uitlezen door middel van VCDS, die geeft meer info als de algemene uitleesapparatuur.
Met de foutcodes kun je dan bij gerrit speek kijken wat de foutcode is, de bijbehorende symptomen zijn, en wat je kunt nakijken.
En dan is het zoeken en uitwerken naar de oplossing.

In ieder geval even je dynamo meten en je accu laten nakijken je hebt onderspanning gehad en dan gaan ze gek doen.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]