VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dean88
#2847985
Goeiedag,

Mijn vrouw rijdt in een Golf 4 1.4 16V 1J1, haar v-snaar was eraf gevallen.
Oorzaak: Een geleider rol staat scheef, doordat hij is ingescheurd/afgebroken. Het is de roller onder de riemspanner. Zie foto's.

Nu is mijn vraag, is dit onderdeel te vervangen of zit dit geheel vast aan het blok? Ik kan geen diagram of schema vinden van de auto.
Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen.

Bedankt!
IMG_5416.jpg
IMG_5416.jpg (613.24 KiB) 4292 keer bekeken
IMG_5419.jpg
IMG_5419.jpg (788.2 KiB) 4292 keer bekeken
#2848051
Ik kan helaas niets vinden waar ik duidelijk kan zien of het onderdeel demonteerbaar is. Tenzij iemand anders het verlossende antwoord kan geven, denk dat je het beste op onderzoek uit kan. Mooie gelegenheid om de distributieriem, rol, nokkenasriem en waterpomp te vervangen zou ik zeggen.

Voor de zekerheid voeg ik onderstaande tekening toe. Het is mij niet duidelijk of de poelie aan de krukas kap vast zit, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Afbeelding
#2848055
Bedankt voor het kijken. Kun je toevallig ook zoeken op onderdelen?
Ik ben inmiddels het onderdeel: 032145169Q tegengekomen, dit lijkt er wel enigszins op.
Omschrijving: Alternator Bracket Pully.
#2848148
Klopt de dynamo zit er ook aan vast, samen met de airco en de stuurbekrachtigingpomp.
Het onderdeel is alleen lastig verkrijgbaar, ik kom voornamelijk uit op Roemeense websites.
Bij deze dan ook een oproep :-) Als iemand hem heeft liggen, ik houd mij graag aanbevolen.
Onderdeel nummer: 032145169Q
Bijlagen:
032145169Q .jpg
032145169Q .jpg (67.13 KiB) 689 keer bekeken
#2848170
Bartaggio schreef: 21 feb 2024 16:29 https://www.kleinanzeigen.de/s-032145169q/k0

Je zou ook eens op kleinanzeigen kunnen kijken, iets dichter in de buurt :)
Bedankt! Ik heb er daar 1 gevonden en gekocht voor 60 euries, inclusief snaarspanner en verzendkosten. :tu:

Nu hopen dat ik het frame eenvoudig kan demonteren. Ik had gisteren al even gekeken, de pulley van de stuurbekrachtigingpomp moet los, zodat ik bij de bout kan van het frame. Alleen de 3 boutjes van die pulley krijg ik niet los. Ik ga het zaterdag proberen met een pneumatische schroefmachine.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]