VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847991
Hallo,

Ik heb een probleem met de remkrachtverdeler. Oemnummer: 1H0698401 bij mijn golf 3 1.4 (1H1) 1995

Bij de APK keuring had mijn auto op de achterwielen teveel afwijking gemiddeld 36% hierop werd de auto niet goedgekeurd.
Als advies kreeg ik dat het wel eens de Remkrachtregelaar/verdeler (s) want het zijn er 2 zouden kunnen zijn.
Dit omdat iets anders vrijwel uitgesloten kan worden omdat ik vrij recent alles op de trommels na aan de achterkant heb vervangen.
Ik ben druk aan het zoeken op internet maar kan deze remkrachtverdelers niet meer vinden productie gestopt in 2014

Ik heb nog een paar merken met artikelnummers maar ook kan ik her niets op voorraad vinden.
ATE: 03.0101-0025.2
TRW: GPV1181
TEXTAR: 35006100

Op de website remonderdelen staan ze nog wel in voorraad maar na contact te hebben opgenomen bleek dat niet te kloppen dus op dit moment van schrijven zijn ze ook daar niet op voorraad.
https://www.remonderdelen.nl/kenteken/L ... ders/44041

Heeft iemand van jullie hier ook al eens problemen mee gehad zo ja hoe is dat opgelost.
of weet iemand een andere oplossing?
Ik hoop namelijk niet, dat ik om deze twee cilinders afscheid van onze auto moet gaan nemen omdat deze onderdelen niet te vinden zijn.
Ik heb ook een oproep /vraag om onderdelenlijn geplaatst. Misschien levert dat wat op.
Alleen weet ik niet of ik daar wat mee opschiet want die zijn ook al oud en zou het kwaad kunnen als die cilinders al een tijd droog hebben gestaan oid.

Ik hoor graag van jullie

Mvg, de Jong
#2847993
Bij mijn weten is de remkrachtverdeler een verdeler tussen voor en achter (ivm belading danwel uitveren bij remmen wil je meer of minder remkracht). Of is deze bij de GOlf 3 al dubbel uitgevoerd?

Als dat niet zo is zit verschil tussen links en rechts eigenlijk altijd bij de individuele remsystemen per kant. Zeker klauwen met het handremmechanisme ingebouwd achter de zuiger willen nog wel eens aanlopen of verschil maken. Ik zou eerst controleren wat er mis is voor je lukraar dingen gaat bestellen.
#2847999
Hallo daNpy,

Dank voor je reactie.
Deze is bij mijn golf 3 dubbel uitgevoerd.
Op de hoofdremcilinder zitten er twee. ( ze lijken op verdikte batterijen)
Ik had geprobeerd een foto te uploaden maar ik krijg deze helaas niet in de tekst, hoe doe ik dat?
Ik heb nog niet superlang geleden de remleidingen vervangen voor koper en ook de flexibele stukken plus remvoering en de cilinders vervangen. Het remverschil op de handrem was 2% dus dat was goed werd er gezegd.
Dan zou je zeggen, dat het in de trommels goed is toch?
Het remverschil is, als je met de voet remt gemiddeld 36% en dat was teveel zeiden ze.
Hoe zou ik dit dan kunnen oplossen?
#2848001
Met de handrem slechts 2% verschil en op de gewone rem >30%, dat is toch wel iets wat niet klopt idd. Dan kan het idd wel zijn dat die verdeler niet meer goed is, of er ergens lucht in zit?
#2848020
Je kunt ze er helaas niet zo maar tussen uit halen.. de 1.6 zal dezelfde hoofdremcilinder hebben maar zal een regelaar hebben op de achteras zoals daNpy eerder beschreef.

Dit is in principe wel om te bouwen maar de vraag is of alle beugels en dergelijke op de achteras al voorbereid zijn bij de 1.4.

Ik zou eerst de remdrukverdelers die jij hebt er af halen, proberen met lucht uit te blazen of eventueel zelfs uit elkaar te halen en te kijken wat er mis mee is. Er zitten wel afdichtingen in, die zouden wel eens kunnen gaan lekken als je ze hergebruikt maar nu heb je ook niets...

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... -223-20026

Ik zag deze ook nog, volgens mij zijn dit ze? De vraag is alleen of deze wel goed werken...
#2848159
@Bartaggio

Bedankt voor reactie. Die lijken er wel op maar die zijn voor schijfremmen. Ik heb trommels.

@daNpy

Ik heb het systeem ververst en ontlucht.

Ik heb ze er voorlopig even tussen uitgehaald op de rembank getest en nu ongeveer gemiddeld 12% verschil.
Auto is goedgekeurd. Ik heb een paar keer een noodstop gemaakt en de wagen reageerde niet anders.
Ik ga wel opzoek naar een paar andere remkrachtregelaars / verdelers.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]