VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
#2846349
Beste medeforumgebruikers,

Allereerst wil ik bekennen dat ik nieuw ben op dit forum. Voorheen reed ik altijd in een Audi, maar onlangs ben ik overgestapt naar een Volkswagen Golf 1.5 TSI 150PK uit eind 2017 (model 2018) R-Line. Tot nu toe bevalt deze overstap mij prima.

Ik heb gemerkt dat mijn accu aan vervanging toe is en overweeg een andere accu met meer capaciteit te laten plaatsen. Aangezien ik vaak met alle multimedia aan in de auto zit, zoek ik een accu die hier geschikt voor is.

Op dit moment zit er een EFB 59AH 320A accu in mijn auto. Zie bijgevoegde foto van de accu.

Mijn vraag is nu of het zinvol is om over te stappen naar een AGM accu voor dit voertuig, en wat de voordelen daarvan zijn. Daarnaast vraag ik me af of het verstandig is om een grotere accu te nemen, en zo ja, welke geschikt is voor mijn auto, bij voorkeur met een BEM code.

Tot slot ben ik benieuwd welk merk accu ik moet kiezen als ik dezelfde accu wil gebruiken als mijn huidige.

Alvast bedankt voor jullie expertise.
Bijlagen:
IMG_0204.jpeg
IMG_0204.jpeg (3.84 MiB) 1768 keer bekeken
#2846353
Gewoon dezelfde accu als er nu in zit. Wellicht een zwaardere dynamo maar of dat technisch gezien kan en mag...
In ieder geval altijd een EFB type accu. AGM type accu's schijnen slecht tegen warmte (motorruimte) te kunnen. Alleen dus voor auto's waar de accu elders is voorzien.
Ook moet de accu worden "ingeleerd" in het systeem van de auto.

Zie ook : https://www.anwb.nl/experts/auto/4/175/efb-of-agm-accu
#2846377
Ik vermoed dat accu en dynamo met elkaar in evenwicht moeten zijn. Een grotere accu wordt dan misschien nooit goed opgeladen. Ook de afmetingen zijn belangrijk. De accu moet wel goed passen in de daarvoor bestemde box.
#2846380
... wanneer je een accu plaatst met een hogere capaciteit dan de originele, dan zal het volledig opladen van de accu iets langer duren... maar als je dagelijks of wekelijk voldoende kilometers maakt dan merk je daar weinig van... Heeft het zin? soms wel... in een dieseltje zit meestal een wat "zwaardere" accu dan in een benzine uitvoering...
#2848037
... eind oktober 2023 het forum voor het laatst bezocht... of dat moet gebeurd zijn zonder in te loggen... enige feedback hadden we op prijs gesteld, maar hebben we niet gekregen...

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]