VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
#2619194
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn Golfje. Hopelijk heeft iemand raad, ik kan me niet voorstellen dat het ingewikkeld is.

Als eerst even melden om welke auto het gaat: een Golf 5 2007, 1.4 TSI (turbo en compressor) met 140 pk.

Ik heb de auto vlak voor we op vakantie gingen een grote beurt laten geven. Alle olieen zijn gewisseld, bogies etc. Zover ik weet geen software update of wat dan ook.

De beurt duurde allemaal langer dan gepland ivm een discussie over een lekkage op de ontluchtingsnippel van een remklauw (lang verhaal, maar dit terzijde).

De dag voor we op vakantie gingen de auto opgehaald en de volgende dag dus lekker naat Portugal met de auto! Nog met de monteur over brandstof gehad, 98 tanken zei hij. Nou tank ik dat sowieso altijd.

Maar goed, auto beladen en lekker karren. Na 2 uur rijden viel het me op dat de auto wat stotterde bij optrekken / doortrekken. Dit is dan wel bij goed gas geven. Dit euvel is niet over gegaan. Ik dacht dat het mss door de benzine kwam die we in Belgie getankt hadden. Later dacht ik, misschien komt het door de warme lucht daar?

Anyway, 6000 km en weken verder en het euvel is nog steeds zo als bij vertrek. Auto stottert / happert in elk toerengebied bij goed gas geven. Rij je rustig, dan voel je niets. Het maakt ook niet uit of de motor warm is of niet.

Ik kan nu niet meer naar de garage met "het is sinds de beurt'. Hun zullen ook zeggen, tuurlijk...

Zijn er dingen die ik zelf nog kan controleren voor ik hem wegbreng? Ik heb al gelezen of die ontlastklep / turbo klep. Waar zitten die? Misschien zit de kabel niet goed vast?

Als jullie tips hebben, ik hoor het graag!

Pieter
#2619200
Welke bougies zijn er geplaatst?
Brandstoffilter ook gewisseld?
Auto al uit laten lezen?

Gezien het feit dat het gebeurt als je wilt versnellen, lijkt het mij of op een brandstofdruk probleem, ontsteking of turbodruk probleem
#2692774
Nee, weet nog steeds niet wat het is. Zelf 2 klepjes vervangen (N75 en N249), maar geen verschil.

Het is alleen bij volgas doortrekken. In elk toeren gebied (hoewel ik het gevoel heb dat het bij hogere toeren minder is), motor warm of koud maakt ook niet uit.

Had jij het ook na een beurt? Of begon het spontaan?
#2693584
Ik had een soort gelijk iets maar dan bij 1.4 TSI 170, alleen zat het toen rond de 2000rpm, dit was (heb het vernomen van de monteur) iets met de aansturing van de turbo en compressor te zijn, waardoor de turbo af en toe aansprong en de compressor ook rond dat toerental, beiden zaten in een twijfel geval van wel en niet aangaan. ze hebben toen iets gedaan bij de distributieketting? daar was iets niet goed, en daar door is het nu voorbij.
Ik moet wel zeggen dat de dealer het niet snel had gevonden, want de inlaat/bougie's/turbo waren al eens vervangen om te kijken of dat hielp(garantie).
#2701661
Even een update: gisteren auto laten uitlezen. Blijft dat ie cilinderoverslag geeft op verschillende cilinders, niet steeds de zelfde. Donderdag breng ik hem terug dan dan gaan ze de bobines vervangen. Het zou volgens hun ook nog aan de verstuivers kunnen liggen.

Zelf blijf ik maar denken dat het de bougies zijn, want die zijn toen vervangen. Volgens de VW dealer is dat absoluut niet het geval....

Donderdag weten we meer, zal wel behoorlijk wat gaan kosten, want ze zijn ook niet zeker of het de bobines zijn, ze moeten dus zoeken...
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]