VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
#2847570
De laatste tijd heb ik steeds vaker het volgende: wanneer ik achteruit rij en daarbij heel scherp instuur, dan schokken de voorwielen enorm. Ik weet niet of dit komt doordat de wielen de wielkas raken of de voorwielen onvoldoende profiel hebben en dus onvoldoende grip waardoor de wielen wegglijden. Het gebeurt in mindere mate wanneer ik vooruit rij en scherp stuur. Hebben meer mensen hier last van? Ik zal het over paar weken eens navragen in de garage als ik er toch bent, maar dacht, wellicht ervaren meer mensen dit.
#2847573
Wielen raken alleen de wielkast als je wielen met banden gemonteerd hebt met een heel afwijkende afmeting... of dat het geval is kan jij ons vertellen.... evenzo het profiel, dat kan je zelf controleren... ontbreken van profiel lijkt me niet de oorzaak van "schokkende" wielen...

Ik zou met dit soort klachten geen weken blijven doorrijden, voorkom verdere schade....
#2847771
Inmiddels ben ik bij de garage geweest en heeft men bevestigd dat het profiel (aan de binnenzijde) van mijn (zomer) voorbanden slecht is. Probleem is er niet met winterbanden. En ja, ik weet het, erg late wissel :wacky: maar ja, dat heb je als de garage 4 weken lang geen plek heeft. Dus zodra de zomerbanden er weer op moeten, bestellen ze nieuwe. :-)
#2847777
Het "verkeerd" slijten van banden kan verschillende oorzaken hebben... slechte banden, incorrecte afstelling van de wielen (camber/caster)... wanneer banden niet recht afslijten dan gaan ze ook geluid maken, dat noemt men cuppen van banden... Garage moet bij plaatsen nieuwe banden nog maar eens kijken hoe de wielen staan....


Hoeveel kilometer heb je met deze banden gereden?
#2847786
@Mari ik heb nu 30.000km op de teller staan, echter dat is dus op zowel winter- als zomerbanden. Ik heb de auto nu sinds okt'21 dus wellicht dat het ook wel gewoon eens tijd werd, zeker omdat er aardig wat gewicht en kracht op deze banden zit... eerlijk is eerlijk, vooral in het begin was het natuurlijk heerlijk om bij verkeerslichten als eerste aan de overkant van de kruising te zijn :angelo:

Maar ik zal bij het plaatsen van de zomerbanden vragen om even goed naar de uitlijning te kijken aangezien de slijtage vooral aan de binnenzijde zit.

Dank ieder voor 't meedenken/reageren. :-)
#2847787
Het rap optrekken zal de oorzaak niet zijn van het overmatige afslijten van het profiel aan de binnenzijde van de band... 30k is niet veel, de slijtage zal niet van vandaag op morgen geweest zijn, dus het speelt al langer. Bij plaatsen nieuwe banden wil je dit wel opgelost hebben, niet dat je over 30k weer aan een setje nieuwe toe bent!
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]