VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2847734
Drie kwart jaar geleden heb ik mijn golfje aan de kant gezet omdat deze niet lekker stationair liep. Gisteren de golf overgestart (lege accu) en 200m mee gereden, op de oprit geplaatst en uit gezet. Motorkap geopend om mijn stationair probleem te bekijken.

Vervolgens wil ik de motor starten, draai aan de sleutel en dan slaat de auto niet meer aan. Het enige dat ik hoorde was de solenoid maar geen startmotor. Direct hierna draai ik nog eens aan de sleutel maar dit keer deed zelfs de solenoid het niet. Maar net 2 minuten van tevoren deed alles het nog??

Dus gisteren heb ik de startmotor uitgebouwd (die trouwens zo goed als nieuw is, gekocht in augustus 2022, nog niet eens twee jaar mee gereden) en heb deze op de werkbank bediend met mijn acculader. De solenoid wordt bediend en de startmotor draait. Het lijkt erop alsof de startmotor toch oke is??

Vervolgens gisteren nog alles terug geïnstalleerd en de acculader de hele nacht mijn accu laten laden..

Vandaag haal ik de acculader eraf, sluit de + aan op de accu en draai mijn sleutel.

De solenoid wordt bediend maar de startmotor doet niks. Wat gaat hier nou mis? Ik vind het maar een raar verhaal.

Nu net nogmaals de startmotor uitgebouwd en ga deze nu openen. Kijken of ik iets vind.

Iemand een idee of ervaring?
#2847735
De startmotor en solenoid ziet er mechanisch helemaal prima uit. Electrisch zou ik niet weten wat ik moet meten.. Dus die gaat weer in elkaar en terug de auto in.

Maar de vraag blijft waarom de startmotor niet functioneert wanneer deze op de auto gemonteerd is. Zal het aan de versnellingsbak liggen, misschien dat de krans niet goed staat?

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]