VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
door Luc96
#2847268
Goedemiddag,

Ik heb het nu al 2x gehad, dat ik ineens de melding krijg. Storing: aandrijfsysteem, werkplaats opzoeken aub.

Zo gisteren weer, onderweg naar de kerstborrel… inmiddels ben ik wel wat gewend met de storingen, en maak ik me er niet echt zorgen om, auto uit, uitstappen, op slot doen. En weer instappen en de melding is weer weg, maar irritant is het wel. Ik weet dus nooit wanneer er wel echt wat aan de hand is met de auto… en ik heb ook geen idee of ik nu van alles kapot rijd…

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of hebben gehad?

Mijn garantie zit er helaas op dus ik heb ook geen zin om er veel geld aan kwijt te zijn bij de garage voor een diagnose…
door Mari
#2847269
... je kan de meldingen negeren (wat je ook doet) maar er komt een moment dat je methode om de melding weg te krijgen niet meer werkt en je met de melding rond moet blijven rijden. Buiten dat weet je niet wat er aan de hand is en of dit gevolgen gaat hebben...

Geen geld voor een diagnose, dus blijven we doorrijden... uiteindelijk gaat het geld kosten... misschien is het een kleinigheid, maar kleine problemen kunnen grote problemen worden. Een medeforumlid vragen om de auto even uit te lezen met VCDS hoeft niet veel te kosten, ze helpen je vaak voor niets als het alleen om uitlezen gaat.

Als het in je DSG-bak zit dan kan het een dure gaan worden als je domweg maar blijft doorrijden...
door danny20danny
#2847302
Mari schreef:... je kan de meldingen negeren (wat je ook doet) maar er komt een moment dat je methode om de melding weg te krijgen niet meer werkt en je met de melding rond moet blijven rijden. Buiten dat weet je niet wat er aan de hand is en of dit gevolgen gaat hebben...

Geen geld voor een diagnose, dus blijven we doorrijden... uiteindelijk gaat het geld kosten... misschien is het een kleinigheid, maar kleine problemen kunnen grote problemen worden. Een medeforumlid vragen om de auto even uit te lezen met VCDS hoeft niet veel te kosten, ze helpen je vaak voor niets als het alleen om uitlezen gaat.

Als het in je DSG-bak zit dan kan het een dure gaan worden als je domweg maar blijft doorrijden...
Op iedere golf 8 zit nog garantie. dat is namelijk 5 jaar dus geld zal het niet zijn. Bij de golf 8 is het gewoon 9 van 10 x software die ruk is. verder heb ik die storingen ook wel is gehad even de software laten updaten door mark en weer door zonder gezeur. Dat is veel sneller als bij de dealer die tegenwoordig gewoon zegt dat het geen ernstige problemen zijn en dat je gewoon de actuele planning moet volgen. Hier in Breda bv wachttijd van 2,5 maand. Helemaal gek geworden zijn ze.
door Mitchbitt
#2847400
Deze storingsmelding kreeg ik ook de dag voor kerst. Alleen starte mijn auto (golf 8 1.5 tsi, km stand 50:000) niet meer, ook niet na enkele keren afsluiten en weer openen. Volkswagen assistentie gebeld, die stuurde de anwb. Na wat meten, kijken en rommelen was de conclusie dat de startmotor defect is. De auto hebben we aangeduwd en deze reed verder normaal. Auto bij de dealer neergezet voor diagnose en reparatie. Vandaag kreeg ik bericht van de dealer. De startmotor is idd defect, alleen de oorzaak van het defect raken is de versnellingsbak (handmatig). Geen idee wat er aan de versnellingsbak kapot is, tijdens de laatste rit niks gemerkt. De bak en de startmotor worden onder fabrieksgarantie vervangen voor nieuw. Het moraal van dit lange verhaal, het is beter deze meldingen niet te negeren ook al lijkt alles weer normaal te werken.

Groet, Michel

Splendid gays mens in your town Comely gays

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]