VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Vorige week gingen alle lampen op het dashbord aan zie de foto’s en ook de achteruitrijcamera schakelde niet in, trekhaak doet het niet en de achterklep kun je niet op afstand openen.

Bij het uitlezen viel op dat de trekhaakmodule niet uit te lezen is. Geen communicatie! Alle zekeringen zijn in orde. Verder niets gebeurd behalve dat de eerste keer dat de problemen zich voordoen dat het koud was ‘s ochtends. Omdat ik garantie op de auto heb, een afspraak gemaakt bij de dealer, eerste mogelijkheid over 1 maand! Dan zelf een googlen. Op een Duits trekhaak inbouw site de volgende oplossing gevonden.

De trekhaakmodule heeft veel invloed op alle systemen. Het lampje van de het uitklappen van de trekhaak is uit. Klopt ook om dat de module in storing ligt. De oplossing is om stuurappaat spanningsloos te maken.

-Hiervoor trek ik de drie zekeringen die er volgens het boekje mee te maken hebben.
- alle deuren opslot en een half uur laten staan.

-> module is gereset en probleem lijkt opgelost :-o

Nu zien of het weg blijft ( nu al vier dagen), misschien helpt dit verhaal iemand.

Auto: Volkswagen Tiguan Ehybrid 2021
( dit komt ook vast voor bij andere vw’s)
Bijlagen:
C49D510A-58FC-4DDC-8A70-AB02268EC4A9.jpeg
C49D510A-58FC-4DDC-8A70-AB02268EC4A9.jpeg (1.42 MiB) 3560 keer bekeken
0A83E158-1B55-4CE4-AC0B-C2C6C9154F98.jpeg
0A83E158-1B55-4CE4-AC0B-C2C6C9154F98.jpeg (1.45 MiB) 3560 keer bekeken
Kan zijn dat jouw problemen een andere oorzaak hebben dan vocht. Ik adviseer om de auto uit te lezen met VCDS, als er enige foutcode is opgeslagen dan komt die daarbij zeker naar boven. Vaak ik aan de hand van de aangetroffen foutcode of combinatie van foutcodes te achterhalen wat er scheelt.
PassatB8gte vinden dit leuk
Ik haak nog even in op dit al wat oudere onderwerp.

Ik heb in mijn Tiguan (2022) problemen met de trailerassist die om de haverklap een storingsmelding geeft en zichzelf dan uitschakelt. Om hem dan weer dan weer aan de praat te krijgen moet ik het contact uitschakelen, de verlichting van de ahw loskoppelen en weer aankoppelen en meestal doet ie het dan weer. Vaak ontstaat het probleem wanneer ik het contact van de auto tussentijds uit en weer inschakel.

Ik weet dat de trekhaakmodule problemen van uiteenlopende aard kan veroorzaken. Is er iemand die een zinnig woord kan zeggen over de vraag of mijn problemen door de trekhaakmodule veroorzaakt kunnen worden???

Dank voor jullie reacties!!
Golf 7, Navigatie updaten

Er zijn op dit forum verschillende topics te vinde[…]

Ik haak nog even in op dit al wat oudere onderwerp[…]

OTA update 3.7

... de sterkte van het signaal voor de verbindin[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en een […]

Update 05/11/2024 - Stuur vervangen Op 25/10/[…]

... de BLS motoren zijn goed, maar hebben 1 probl[…]

Stotteren volkswagen touran

Inmiddels,..... hoge druk pomp vervangen . Auto ri[…]

Heb je mss een foto? Wij kunnen het ook niet weten[…]