VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
door RJA
#2836469
Ik heb sinds enige weken een VW Tiguan 1.5 ELE van april 2021.
Het is een Duitse import en kwam met een Duits instructieboekje.
De enige manier om een Nederlandse versie te krijgen was via de VW site en met mijn chassisnummer.
Punt is dat iedere keer als ik uitlog ook de handleiding verdwijnt, je kan het niet opslaan?
Ik heb nu het hele boekje als PDF per onderwerp zelf opgeslagen zodat ik het overal kan raadplegen.
Het is niet ideaal maar VW NL heeft het boekje niet en als het komt zal het te duur zijn.
Mochten er mensen zijn die interesse hebben kan ik ze helpen met een kopie, het is beter dan niets en kost niet meer dan een kaartje en een postzegel.
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2846273
@RJA ,

Hallo, ik had hetzelfde probleem met de digi manual van mijn T-Roc.
Ik heb Windows, en zet ik zet het VIN in een tekstdocument dat ik opsla.
Wil ik de manual inzien dan kopieer het VIN en plak die gehele code in één keer op de gevraagde plaats, dat werkt.

Gisteren had ik uitgevogeld dat het ook met een snelkoppeling zou werken, maar bizar genoeg vandaag werkt dat niet meer.

grtss

cc: @Mari
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2846579
@RJA
Ik ben in gesprek met de klantenservice.
En kreeg vandaag bericht dat ze mijn opmerking/vraag doorgestuurd hebben naar de betreffende softwareafdeling in Duitsland.
Dat ging niet zonder slag of stoot, maar ik heb goed contact met de klantenservice. Dat mag ook wel eens geschreven worden.
Wordt vervold als ik antwoord krijg.

grtss
#2846984
Vandaag , 28-11 , kreeg ik vanuit Duitsland via de Klantenservice een proef. Ik kon idd hun link waarin mijn VIN stond vermeld de handleiding openen

Ik heb er nog wel een opmerking over, n.l. het keuzemenu rolt terug naar boven als je ergens op de lijst een keuze gemaakt heb. Zeer onhandig.

Dus er wordt serieus werk van gemaakt en dus... wordt vervolgd.

Grtsssss
door rnijland
#2847308
Ik zoek er 1 voor mijn 2018 Tiguan..heb/krijg ook een Duitse import, eerste week van het nieuwe jaar.
Heeft iemand iets, pdf of wat dan ook?
Als ik het chassisnummer invoer bij vw krijg ik een helaas we kunnen u niet helpen. Via webcare kwam ik ook niet verder.
door Mari
#2847318
... heeft niets te maken op wiens naam de auto staat, dat is niet gekoppeld aan het chassisnummer maar het kenteken... denk eerder dat je deze melding krijgt omdat het chassisnummer (nog) niet bekend is bij VW Nederland...
door Mari
#2847325
Ik weet niet of bij import de gegevens vanuit Duitsland naar Nederland verhuizen bij VW... denk van niet namelijk, ze weten namelijk niet dat de auto geëmigreerd is ;-)

Dat hele on-line gebeuren van manuals staat bij VW nog in de kinderschoenen, of dat ooit goed komt betwijfel is, zeker als je ziet wat voor zooitje ze al maken van de navigatie-updates...
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2847327
Mijn T-Roc is ook import, maar uit Denemarken,
Als ik mijn VIN intik krijg ik wél de handleiding in het Nederlands.
Dus VW weet bij mijn auto blijkbaar dat die verhuisd is.
Misschien kan dat komen omdat ik aankopen in de VW shop gedaan heb zoals navigatie?
Ik hoop, en denk ook, dat dat in orde komt zodra de auto in NL geïmporteerd is.
Dan is de VIN in Duitsland uitgeschreven.

grtssss
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]