VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
#2845188
Afgelopen week is bij mijn dealer 3.2 volledig in een keer geïnstalleerd. Alles is goed gegaan en het complete systeem loopt 100% soepel en naar behoren.
Meteen via de shop We Charge, Onderhoud, Spelletjes etc gedownload en ook dat werk goed.
Ben blij dat na al deze maanden van wachten ik van 2.4 nu op een fijn draaiend systeem van 3.2 zit.
Ik hoop voor de rest dat dit ook zo zal zijn.
Mvg, Joost
#2845189
Mijn onderhoud afgelopen vrijdag is helaas niet goed gegaan. Door 'technische storingen' kon de update niet worden geinstalleerd. Ik kreeg om 15.00u de keus voorgelegd: installatie starten met het risico dat de auto (voor onbepaalde tijd) stil kwam te staan als het zou mislukken of een nieuwe afspraak maken. Uiteraard rijd ik liever met versie 2.4 dan helemaal niet...

Wat een gedoe, maar wel goed om te lezen dat het ook anders kan en dat er in ieder geval iemand is die nu met versie 3.2 rond rijdt :-)
#2845329
Het wonder is geschied! Ik heb vandaag mijn ID.4 met software versie 3.2 mogen ophalen. De auto moest niet 1 maar 2 dagen in onderhoud omdat het langer duurde dan gepland, maar goed. Eind goed, al goed zullen we maar zeggen.

De software is er helaas niet sneller op geworden, ben nog steeds aan het wachten als ik een handeling in het infotainment systeem heb verricht. Verder vind ik de app ook niet noemenswaardig verbeterd. Teveel laad- en klimaatinstellingen op verschillende niveaus waardoor ik soms flink aan het zoeken ben waarom de auto direct begint met laden (en niet op de voorkeurstijden) of juist waarom hij niet direct begint met laden.

Enfin, hopelijk went het of verbetert de app snel. Succes allemaal met het verkrijgen van jullie update!
#2845438
Zo-even telefonisch een afspraak gemaakt met de dealer voor upgrade van mijn ID4 naar 3.0 (lees 3.2), wel opmerkelijk aangezien ik destijds (bij mijn upgrade naar 2.4) werd weggewuifd bij de werkplaats toen ik naar de 3.0 firmware vroeg, kreeg zelfs een kaart mee dat dit "over the air" zou gebeuren.
Nu heeft de dealer, zoals bij de eerste upgrade, mij niet benaderd en heb ik zelf weer het initiatief genomen. Zal ik van dit laatste niet wakker liggen, maar het geeft wel aan dat ze dit niet onder controle hebben.
#2846442
Even eens een keer wat “Goed nieuws” vanuit onze VW ID4 ervaring.

De update naar 3.2 hebben wij enkele weken geleden laten uitvoeren door Maas Groep in Nieuwkoop.

Hoewel ik van de update niet te veel verwachtingen had, zijn enkele functies verbeterd of zelfs nieuw toegevoegd 😊

• Gps-locatie van de Auto
Jawel, eindelijk kan ik op de App op mijn mobiele telefoon zien waar mijn ID4 staat. Handig bij diefstal, maar ook handig om een route terug te kunnen uitstippelen als je niet meer exact weet waar je auto staat.
• Op de App kan ik nu zien of de auto op slot is of niet. Boven in het scherm (links van de naam van de auto) staat een slotje dat of dicht is….of open.
• Het versturen van een route naar de auto lijkt nu sneller/beter te werken.
• Het opgeven van een navigatie adres (locatie) gaat nu beter. Je hoeft niet meer helemaal het exacte adres te noemen, maar je kan nu gewoon de naam van de locatie noemen. Dus navigeer naar het Rijksmuseum Amsterdam of navigeer naar het Opleidingscentrum in Waddinxveen werkt nu prima.
• Ook de overige diensten en software zijn nu te downloaden. Zo kan je nu diverse spelletjes installeren (denk en actiespelletjes) en je aanmelden op We Charge diensten

Laten we zeggen het begin van de ontwikkelingen is er eindelijk. Het geeft mij in ieder geval een beter gevoel om te zien dat er toch nog ontwikkelingen zijn t.a.v. de ID4 software/functionaliteit. Wellicht zien we in de komende maanden nog verdere positieve ontwikkelingen.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]