VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door VWowner
#2847156
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.

Ik wil graag de start-stop EFB-accu van een Golf 7 vervangen omdat die problemen vertoont. Hij laadt niet meer goed op omdat de auto lange tijd stil heeft gestaan. Wel is er tussentijds met een druppellader opgeladen, maar misschien is dat niet voldoende geweest want laatst startte de auto niet meer op :-( .

Het lukt mij denk ik wel om een nieuwe start-stop accu te plaatsen, maar is het absoluut nodig om de accu daarna in te leren?


Ik beschik momenteel niet over de (computer) apparatuur of kennis om dat te doen. Ik had begrepen dat de error codes enz. na een korte tijd verdwijnen nadat men met de auto begint te rijden. In de garage vragen ze € 330 om de accu te vervangen. Dat vind ik te veel.

Wie heeft ervaring met het vervangen van een start-stop accu?
Wat gebeurt er als de accu niet wordt ingeleerd?
Kan ik er wel gewoon mee rijden zonder een ingeleerde accu en eventueel op een later moment inleren?

Ik moet op zeer korte termijn de auto APK laten keuren en wil in ieder geval naar de garage kunnen rijden.

Alvast bedankt.
door Mari
#2847160
... inleren is een groot woord... in heel veel gevallen wordt alleen een "serienummer" van de accu in het systeem gezet en meer niet. Heeft je nieuwe accu niet zo'n nummer dan wijzig je het aanwezige nummer met de computer door het laatste cijfer met 1 te verhogen... Heeft je auto een battery-management-systeem, dan kun je wat meer waardes invullen. Staan verschillende filmpjes op YouTube met uitleg hierover!

Wanneer je de accu los haalt dan komt alle electronica spanningsloos, met als gevolg dat na het plaatsen van een nieuwe accu diverse waarschuwingslampjes op je dashboard aan zullen gaan. De meeste, zo niet allen gaan na een stukje rijden weer uit. Gebeurd dat niet, dan zal je de boel ff met de computer moeten resetten.

Voor het vervangen van een accu hebben de meeste garages een unit die ze er tijdelijk in zetten, die zorgt er voor dat niet alles spanningsloos wordt...

Misschien heb je hier wat aan: https://www.accudeal.nl/advies/hoe-verv ... auto-accu/

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]