VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
door quinton
#2846112
Beste leden.
Ik zit met een vervelend probleem waar ik niet echt raad meer mee weet. Ik heb een 5 bak met code DUW die te vinden is in de 1.4,1.6
Deze werkt met schakelstangen en geen kabels. Nu heb ik het probleem dat deze soms moeilijk in 3de gaat maar enkel bij het terugschakelen. Dit gebeurd ook niet altijd. Hij gaat er dan 3/4 in maar het laatste stukje niet. Ik moet dan even naar neutraal en dan lukt het wel of doorduwen tot ik een “klik” voel en dan gaat hij er ook in. Sinds kort precies hetzelfde in zijn 2.
Opschakelen gaat altijd soepel en zonder problemen het is enkel in het terugschakelen. Wat heb ik al gedaan? Schakelstangen allemaal vervangen, bal op de schakeltoren vervangen, schakelmechanisme afgesteld met het Vw tooltje, drukstang +druklager en drukvinger in de bak vervangen, nieuwe versnellingsbakolie en de koppeling is ook reeds nieuw. Het probleem blijft hetzelfde. Ik heb niet het gevoel dat het in de bak zelf zit want deze maakt geen rare geluiden en de olie zag er prima uit. Het lijkt alsof er ergens iets stroef gaat. Als de motor niet draait of als ik stilsta gaat hij ook heel soepel in enkel versnelling.
Iemand hier ervaring mee of die mij verder kan helpen?
Ik weet het niet meer 😅

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]