VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
door Rikgolf5
#2846002
Dacht dat alles duidelijk was maar wil het wel toelichten.
Bij een mk5 stuur heb je een geen andere sleepring nodig omdat er a een mk5 ring inzit, dus alleen de juiste stuurmodule.
Daarna met vcds de juiste calibratie uitvoeren zoals bij Ross-tech beschreven staat (vooral een paar meter rijden zodat je de nul positie bepaalt) en klaar. 👍🏼👍🏼👍🏼
door Mari
#2846014
... volledige informatie is het halve werk... omdat je in je openingspost niet had vermeld dat het om een MK5 MF stuurwiel ging, gingen we er eigenlijk al van uit dat het van een MK6 zou zijn...

Omdat je de stuurmodule vervangen hebt (en waarschijnlijk ook gecodeerd) moest je de basic-settings uitvoeren afgerond met stukje rijden om de laatste lampjes op het dashboard uit te krijgen. Vermeld voor de duidelijkheid ook nog even de oude en nieuwe codering van de stuurmodule ;-)

Topics laten we liever niet sluiten, mocht iemand hetzelfde probleem hebben en er ondanks de antwoorden hier niet uit komen, dan kan in dit topic verder gereageerd worden...
door Rikgolf5
#2846020
Ah geen probleem.

Eigenlijk had ik zoveel info van tevoren opgezocht hoe ik de stuurmodule moest coderen, en achteraf gezien was het helemaal niet nodig.
Stuurmodule had ik geplaatst en na alles aansluiten zag vcds hem al automatisch, het was niet nodig om hem te coderen. (Ik blij).
Alles werkte eigenlijk meteen al maar de lampjes van abs/esp en stuurbekrachtiging branden ineens.
Dat heb ik opgelost door de procedures te volgen van Ross-tech.
door Mari
#2846024
... als je een post hebt gedaan en komt tot de ontdekking dat je er graag nog wat aan toe wil voegen, druk dan eens op het icoontje met een tandwiel en kies voor wijzig bericht... ;-)

Dat VCDS de module direct ziet heeft niets met coderen te maken... wat was de codering en nummer van de oude module en wat is de codering en nummer van de nieuwe module... dan hebben diegenen die dit ook willen doen de gegevens direct bij de hand...

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]