VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
#2834756
Beste allemaal,

Ik zit er over na te denken om mijn Golf 7 met het 1.0 TSI 85PK blok (2017 - 55k km) te laten chiptunen, ik zie dat het dan naar 135PK zou gaan. Mijn vraag is alleen: kan dit blok dat aan? En wat voor invloed zou het hebben op een eventuele verkoop/ inruilprijs in de toekomst?

Bij voorbaat dank voor een reactie!
#2834761
Als je het bij een erkende tuner laat doen (b.v.: https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/v ... +tsi+85pk/) dan kan dat zonder meer.
Wat een verkoopprijs doet is niet te voorspellen. Dat hangt niet alleen af of je het blok hebt laten chippen. Daar komen natuurlijk ook zaken bij om de hoek kijken als; hoe ziet de auto er cosmetisch uit? heeft hij altijd keurig zijn onderhoud gehad? is het onderhoud ook aan te tonen door facturen? en zo zijn er wellicht nog talloze vragen die een koper je kan stellen en waarop hij zijn bieding baseert.
#2845949
Hoi!

Had je dit toevallig dit destijds nog laten uitvoeren?
En zo ja, wat zijn je bevindingen?
golfmeneer schreef: 09 aug 2021 12:01 Beste allemaal,

Ik zit er over na te denken om mijn Golf 7 met het 1.0 TSI 85PK blok (2017 - 55k km) te laten chiptunen, ik zie dat het dan naar 135PK zou gaan. Mijn vraag is alleen: kan dit blok dat aan? En wat voor invloed zou het hebben op een eventuele verkoop/ inruilprijs in de toekomst?

Bij voorbaat dank voor een reactie!
#2845951
Topicstarter heeft zijn gezicht hier niet meer laten zien na 9 augustus 2021 11:12, dus wellicht heeft ie het antwoord op zijn vraag niet eens gelezen.

Je kan probleemloos je auto laten chippen, laat het doen bij de gerenomeerde chiptuners en niet de zoveelste 13 in een dozijn chipper. Ik heb mijn vorige wagen laten chippen bij een kilometerstand van 121K km... heb daar vervolgens 5 jaar probleemloos mee rond gereden, originele koppeling en vliegwiel... Een gerenomeerde chiptuner zoekt niet de grenzen op en blijft in het veilige met de tuning, welke ze ook pas gaan uitvoeren als ze de auto bij een proefritje bekeken hebben. Meer PK's is leuk, maar meer koppel is fijner...

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]