VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
#2845603
Goedenavond,

Is het mogelijk dat ik de peilstok van mijn Bora 2.0 uit 2004 vervang voor 1 die wel af te lezen is 🙈 heb er nu zo rare zwarte in zitten (zie foto) maar ik kan deze niet aflezen, de andere auto hier heeft een zilveren lipje onderin en die is veel fijner om af te lezen dus mijn vraag is of ik ook zoiets kan halen voor mijn Bora 2.0 want heb net olie bijgevuld omdat lampje begon te branden maar zie geen verschil met voor dat ik hem bij gevuld heb, de peilstok is evenveel nat maar durf er ook niet meer op te gooien want heb al 1.5 liter bij gevuld (ja weet is veel maar door tijd is mij het iedere keer ontgaan om optijd te checken en nu was ik te laat) over 3 maanden krijgt de auto weer zijn jaarlijkse beurt en moet er dan toch mqar even tijd voor maken om het vaker te checken.
Bijlagen:
IMG_1272.jpeg
IMG_1272.jpeg (17.04 KiB) 975 keer bekeken
#2845605
Hoi:)
Peilen vergeet iedereen wel eens een keer. 1,5 liter bijvullen is wel erg veel. Er zit maar 4 tot 5 liter totaal in je motor.
Een andere peilstok is moeilijk omdat elke motor een andere lengte peilstok kan hebben. Maar misschien peil je niet helemaal goed.
Belangrijk bij het peilen is dat je auto (zo goed als) helemaal recht staat.
Na het bijvullen even een paar minuten wachten. Peilstok er uit halen afpoetsen. Dan de peilstok helemaal (dus zoals hij altijd zit als je rijd) terug doen, 5 tot 10 seconde er in laten zitten en er dan eruit trekken en aflezen.
Probeer er nog een kwart liter bij te gooien en nog een keer peilen. Ik heb de sensor er bij mij eens uitgehaald en als die alarm geeft zit er niet veel meer in.
Ook kunnen wat oudere Autos tot een halve liter per 1000 km olie verbruiken en dat vind vw en andere producenten niet eens raar;(
Succes iig
#2845606
Ja 1.5 liter vond ik ook al veel, daarom durf ik er eerst ook niet meer bij opgooien. Hoe ik moet peilen is het probleem ook niet
, kan alleen de peilstok moeilijk aflezen omdat die zwart is. Dus had graag een andere er in gewild die een lichtere kleur onderkantje had.
Maar dat word lastig dus begrijp ik … jammer. Auto heeft nu nacht stil gestaan dus zal zo eens kijken hoe het staat misschien dat het nu wat beter te zien is omdat het blok nu koud is.
#2845607
Heb nu gekeken en kon nu zien dat de peilstok nat was tot bovenste balleteje zie rode streep op de foto. Denk zelf dat het net iets te veel is maar hoe die min en max werd is mij ook niet helemaal duidelijk bij deze peilstok.
Bijlagen:
IMG_1272.jpeg
IMG_1272.jpeg (15.78 KiB) 920 keer bekeken
#2845613
Ja teveel is niet goed, er even uithalen. zuigapparaat werkt het snelste of anders de ANWB.
Alle peilstokken van VW zijn een drama.
Wat je wel kan doen is het onderste gedeelte van de peilstok even spuiten met witte lak, dan kun je het beter zien.
Ik heb daarvoor een nieuwe peilstok gekocht en het tipje wit gespoten. Die ligt in de kofferbak om eens in de zoveel tijd mee te peilen.
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]