VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door FlorisLaurens
#2831857
Hallo allemaal!
Sinds vijf jaar heb ik een Golf 7 tsi-140 zonder ACT. Uit Duitsland geïmporteerd.
Volledig tevreden mee op wat vergeeflijke kleinigheden na.
Nu maakt de motor sinds een jaar (?) een geluid vanaf zo'n 2200 toeren en hoger alsof het een diesel is. Maar alleen goed te horen bij matig gas geven.
Bij veel gas geven hoor ik het niet, wordt misschien overstemd door toegenomen verbrandingsgeluid.
De ratel klinkt metalig en komt uit de motorruimte, dus geen kapotte uitlaat of zo.
Bij onbelast gasgeven hoor je het niet. Stationair ook niet. Alleen als ie moet "trekken" met matig gas geven.
Bij koude olie het ergst, warm wordt het minder.
Tellerstand is nu 140k, beurtjes krijgt hij op tijd, olie dus ook, en ik rij nooit met laag of te laag oliepeil.
Start OK, trekt OK, verbruik OK.
Wel vermeldenswaard: caravantrekker. Hij mag 1500 kg aan de haak maar ik rij hooguit 1150 kg.
Bij het caravannen zie je lang bergop rijdend de olietemp oplopen tot 130 graden. Leek me veel, schijnt OK te zijn.
Iemand ervaring met de beschreven geluiden?

Opgelost: laten horen aan VW chef monteur: zo klinken ze allemaal meneer, dat is typisch voor direct ingespoten motoren. Als er geen overmatig olieverbruik is of andere kwalen is er niets aan de hand. Nou, prima dus. Ik ben misschien wat pietluttig.... 🤣
Laatst gewijzigd door FlorisLaurens op 23 jun 2023 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
door Mari
#2831862
Allereerst welkom op dit forum...

Ik hoop dat iemand hier wat in herkent en je in de juiste richting weet te duwen... maar je zegt dat de metaalachtige ratel nu al een jaar aanwezig is? Was dit bij de laatste beurt ook al het geval?

Ik blijf bij vreemde geluiden aan mijn auto niet een jaar rondrijden zonder actie te ondernemen ;-)
door Mari
#2845295
FlorisLaurens schreef: 02 mar 2021 12:38 Opgelost: laten horen aan VW chef monteur: zo klinken ze allemaal meneer, dat is typisch voor direct ingespoten motoren. Als er geen overmatig olieverbruik is of andere kwalen is er niets aan de hand. Nou, prima dus. Ik ben misschien wat pietluttig.... 🤣
Er is niks opgelost... je hebt het "probleem" wat door een dealer wordt afgedaan als een produkteigenschap nog steeds ;-)

Maar bedankt dat je na ruim 2 jaar nog even wat laat weten middels een verstopte reaktie in de openingspost...
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]