VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
door Swoosj
#2844778
Beste,

Sedert eind vorige week krijg ik steeds de boodschap dat de verbinding met mijn "HFP" (handsfree phone) verbroken werd. Dit terwijl mijn muziek en Android Auto perfect blijven werken. Dit gebeurt helemaal random.

Dit is uiterst ambetant wanneer ik aan het bellen ben en plots de verbinding met de ICE verbroken wordt...

Aan zowel de wagen als aan de smartphone werd niet veranderd. Deze hebben in het laatste jaar nog niets van problemen getoond.

Iemand een oplossing hiervoor aub?


Alvast bedankt!

Gr

MIjn wagen: VW Passat Variant GTE van eind 2021, Discover Media Pro
Mijn smartphone: Samsung Galaxy S22 Ultra
door Mari
#2844781
Allereerst welkom op dit forum, wordt op prijs gesteld als je je voorstelt ipv direct met de deur in huis te vallen...


... geef je infotainmentsysteem maar eens een soft-reset en kijk of daarna het probleem terug komt... het is allemaal software en soms valt er wel eens een bitje om...

Soft-reset: aan/uit-knop zolang ingedrukt houden tot je infotainmentsysteem opnieuw opstart!
Gebruikersavatar
door DrEd
#2844789
Als de soft-reset niet werkt dan kiezen voor terugzetten fabrieksinstellingen. Moet je wel weer van alles opnieuw instellen, maar wil nog wel eens helpen bij zulke problemen.
door DadarioNL
#2845105
Hi
Ik heb dit probleem ook in mijn net nieuwe Tiguan. Ik heb een Samsung S 22 (android dus). Ik gebruik Android auto.
Zojuist ben ik bij de VW dealer langsgegaan. De service medewerker vertelde dat het waarschijnlijk komt doordat er te veel data verstuurd wordt naar de autoradio. Zeker toen ik vertelde dat ik Waze gebruikte, raadde hij aan om vooral die app niet te gebruiken omdat die veel data naar de auto stuurt. Ik heb Waze verwijderd, en ik heb genavigeerd met het standaard navigaties systeem van de auto zelf. Het probleem met de HFP connectie kwam toen niet meer voor bij mij.

De service medewerker zij nog wel dat 'ze ermee bezig zijn' maar dat hij niet kon aangeven wanneer en of er een terugroepactie komt.
door Passat2020
#2845448
Hallo, oplossing vanuit Volkswagen is er nog niet. Ik heb de laatste software versie gekregen, ook op de module die hiervoor in aanmerking komt. Daarmee is het probleem echter niet opgelost. Voorlopig antwoord van VW is dat er voor de S22 modellen een compatibiliteit issue is. Uiteraard ook factory reset van het telefoon toestel gedaan en de laatste Samsung firmware updates geinstalleerd. Gelukkig heb ik op het Skoda forum (briskoda.net) een tijdelijke fix gevonden die echt werkt. Bij Skoda is hetzelfde probleem actueel. Nu al een paar dagen zonder deze melding gereden (waarvan ritten meer dan 5 uren). De tijdelijke fix is simpel. Op je telefoon bij het gekoppelde bluetooth apparaat (je Volkswagen dus) de contact synchronisatie uitzetten. (De "Toegang tot contacten" uit zetten) Dit doe je eenmalig . Ik heb de melding tot op heden niet meer gehad!
Bijlagen:
Toegang tot contacten uitzetten
Toegang tot contacten uitzetten
Screenshot_20230722_200633_Settings.jpg (137.6 KiB) 1929 keer bekeken

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]