VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
#2839185
Hallo forumleden,
Ik zit inmiddels midden in mijn ombouw project om van een golf mk1 een 1.8t te maken en maak de laatste tijd aardig wat progressie. Nu zit ik een beetje met de vraag wat voor versnellingsbak handig is om er onder te leggen. Ik wil namelijk het differentieel versterken met een ARP bouten set maar aangezien een setje bouten €120,- kost wil ik het graag gelijk bij de juiste versnellingsbak doen. Qua bandenmaat mik ik op 195/45-15 dus nu is mijn vraag welke versnellingsbak heeft de langste versnellingen? Het lijkt mij fijn om met ongeveer 2600 tot 2800 toeren 100km/h te rijden. Heeft er iemand wat informatie over de verhoudingen?
Bijlagen:
IMG_20221011_213300.jpg
IMG_20221011_213300.jpg (3.52 MiB) 638 keer bekeken
#2845088
Hallo!

Dit zijn de leuke projecten kerel!
Ik raad je en andere enorm aan om er een dieselbak er onder te knallen!
Het verschil met een benzine bak op een 1.8T en een dieselbak is gigantisch!
Een dieselbak is sterker dan die stock benzine bakken op de 1.8T (6 bak is wel sterk) maar voor nu bedoel ik dan de bakken met 5 versnelingen.
Met een dieselbak merk ik zelf enorm dat de auto een stuk harder trekt en agressiever reageert dan met een benzine versnellingsbak.
Ook kun je gekker doen met een dieselbak en kun je gelijk het maximale NM draaien wat de 1.8T aan kan.
Ik zelf raad aan om een dieselbak te pakken met code EBJ deze past 1 op 1 op je 1.8T en je hoeft er niks voor om te bouwen.
Je kan nog de koppeling gebruiken van je oude versnellingsbak.
Je vind deze bakken op onderdelenlijn voor ongeveer 100-300 euro.

Succes met je project!

Wellicht een beginnersvraag, maar zit het plugje e[…]

Splendid gays mens in your town Comely gays

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]