VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
door Tjurvman
#2844877
Gegroet

Ik heb een troc 1.0 tsi uit 2019. Reeds 2 maal merkte ik op dat de peilstok iets naar boven was gekomen. Niet volledig eruit maar pakweg 4mm. De eerste keer was 2 j geleden waarna ik de peilstok eruit heb gehaald en er terug heb ingestoken met het oogje naar de andere kant (die modellen hebben zo een peilstok waarvan het oogje waaraan je moet trekken naar 1 bepaalde kant staat). Hierna niet meer opgemerkt dat het naar boven kwam. Na mijn onderhoud in december 2022 zag ik dat de garage de peilstok er weer in had gestoken met het oogje naar de vuldop gericht. Ik zag er geen kwaad in tot ik gisteren zag dat het weer een beetje naar boven was gekomen. Zou zelfs niet weten of het een verschil maakt naar welke kant het oogje gericht is, maar beide keren dat het naar boven was gekomen stond het dus gericht naar de olievuldop.

Ik ga niet direct uit van het ergste. Wagen heeft zelfs nog maar 29000 km. Rij er eigenlijk veel te weinig mee. Volgende week wel eens naar een kleine onafhankelijke garage in de buurt om uotleg vragen en wil wel een nieuwe originele peilstok voor de zekerheid. Ook is er geen olie uitgekomen.

Iemand idee hoe het zou komen?

Iemand een onderdeelnummer?

Via deze url een voorbeeld van hoe de peilstok er nu inzit.
https://images.app.goo.gl/6E5QX11pcpA62EoU9

Hoe het oogje gericht was die 2 keer dat ik het opmerkte, toeval???? I dunno, zucht.

https://images.app.goo.gl/YUk71dnMZ1hkDnpWA

Thx en goed weekend!
door Mari
#2844879
Lijkt me stug dat het uitmaakt hoe de peilstok terug gestoken wordt... als de peilstok met enige moeite het eerste stuk eruit getrokken kan worden zou ik de moeite niet nemen om een andere peilstok te kopen...
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]