VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door cem62
#2830036
Goededag, ik heb een vraagje heb vorige week gte gekocht. Heb een vraag over onderste acculaad grens. Op wat moet ik dat instellen?
#2830741
Heb dus ook sinds kort een GTE. Met VCDS al even in de auto zitten kijken... De comfortblinker op 4 x knipperen gezet en het akoestische motorgeroffel uitgezet. Wie heeft er nog meer leuke grapjes gevonden die je aan of uit kunt zetten?
#2844474
Mijn GTE doet ook weer eens vreemd. Volgens hem zit de stekker nog in de neus (maar die is er uit). Wegrijden kun je dan gewoon vergeten. Iemand dat al eens gehad, enne hoe heb je dat opgelost dan?
#2844510
Toevallig eens gekeken waarom mijn GTE uit 2015 nog "maar" 38 Km aangeeft bij volgeladen accu.
Alle cellen hebben een celspanning boven 4 volt.
Dit zou voldoende moeten zijn maar als ik alleen elektrisch rijd kom ik er bij lange na niet.
De kachel op 18 graden, de airco aan tegen condens en ik heb zomaar 25 km over en dan moet ik nog gaan rijden.
Rijd ik op stand 2, accu gebruiken incl. benzine, draait hij 1 op 25 op zijn sloffen.
In de stad alleen op stroom valt het tegen.
Toen ik hem kocht, drie jaar geleden, laadde hij nog tot 41 km.
#2844516
Ja, de Britten noemen die meter een GOM (Guess-O-Meter). Temperatuur, gebruik en ouderdom van de accu hebben hier invloed op. Maar in die 3 jaar dat ik hem rij ben ik nog nooit boven de 30 km electrisch gekomen. En dan ook nog zeer beheerst rijden. Laatst software-update van de gateway gedaan, sinds dat moment ook redelijk lage waardes op de display. Maar wel meer in de buurt van de werkelijk te rijden afstand.
wimenjoke vinden dit leuk
#2844704
DrEd schreef: 22 mar 2023 16:14 Mijn GTE doet ook weer eens vreemd. Volgens hem zit de stekker nog in de neus (maar die is er uit). Wegrijden kun je dan gewoon vergeten. Iemand dat al eens gehad, enne hoe heb je dat opgelost dan?
D'r zit een kleine actuator in de connector. Die borgt de kabel tijdens laden. Dingetje is stuk, losse actuator kun je voor 35,- bestellen. VW heeft in zijn wijsheid besloten om dit onderdeel niet uitwisselbaar te maken. Nieuw HV-laadconnector/kabel kost je dan iets van 750,-. Een rondje bij Jopie Slopie geeft ook geen sjoege, HV kabels zat, maar dat stuk met die Mennekens connector niet. Dat geeft mij wel het idee dat er wel vraag is naar dit onderdeel.
Onderdeelnummer is: 5q0915950

We gaan even wat verder kijken.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Splendid gays mens in your town Comely gays

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]