- 26 mar 2023 16:24
https://link.marktplaats.nl/m1959642567
Met pijn in het hart... wegens te weinig ruimte, bied ik mijn jongensdroom aan. Mijn Golf GTI uit 1983. APK tot november 2023. Bijna 10 jaar in mijn bezit. Maar het is tijd voor een volgende liefhebbende eigenaar. Met teveel bijzonderheden om op te noemen:
- Dashboard met rode rand (foto's volgen)
- Fifft rode achterlichten
- Porsche velgen incl adapters
- Aangepaste G60 remmen
- 20VT motor bewust niet op kenteken ivm originaliteit (heb wel ergens het kentekenbewijs liggen van de motor, meen ik)
- G60 bak met VR6 koppeling, lichter vliegwiel
- aangepaste motorsteunen
- relatief gaaf origineel interieur
- Complete Quartett set (in dezelfde kleur) (zat er oorspronkelijk op, heb echter teruggebouwd naar origineel)
- schroefset
- EBC yellow stuff en schijven vrijwel nieuw - etc. ik weet het niet eens allemaal meer, gebruik hem echt veel te weinig
Tegen meerprijs:
- Tweede 20vt motor (staat onbekend want zo gekocht) (250 eur)
- 1.8DX motor (staat onbekend want zo gekocht) (250 eur)
- 1.8 tellerunit met verbruiksmeter (staat onbekend want zo gekocht) (100 eur)
- Meerdere Digifiz units 7000RPM/8000RPM (750 eur per stuk)
En zeker nog meer om op te noemen. Absoluut een liefhebbers auto. Vanwege nu bijna twee jaar in een garage staan en slechts sporadisch rijden, te koop. De minpunten zover ik ze zie: Ik heb in mijn garage een kleine schade gereden (triest maar waar, vanwege dus te weinig ruimte), en de auto daarom recent grotendeels opnieuw laten spuiten in de originele kleur (rechtsachter, dak, motorkap). Rechtsachter moet nog een strip aangebracht worden. De motor loopt eigenlijk prima, echter de turbodruk bouwt niet vol op (waarschijnlijk storing van N75 klep). Enfin, aan de nieuwe eigenaar om hem perfect te maken. Ik had er zelf geen last van vandaar ook niet de absolute hoofdprijs. De GTI is wat ie is.
Kortom, voor de liefhebbers!
Met pijn in het hart... wegens te weinig ruimte, bied ik mijn jongensdroom aan. Mijn Golf GTI uit 1983. APK tot november 2023. Bijna 10 jaar in mijn bezit. Maar het is tijd voor een volgende liefhebbende eigenaar. Met teveel bijzonderheden om op te noemen:
- Dashboard met rode rand (foto's volgen)
- Fifft rode achterlichten
- Porsche velgen incl adapters
- Aangepaste G60 remmen
- 20VT motor bewust niet op kenteken ivm originaliteit (heb wel ergens het kentekenbewijs liggen van de motor, meen ik)
- G60 bak met VR6 koppeling, lichter vliegwiel
- aangepaste motorsteunen
- relatief gaaf origineel interieur
- Complete Quartett set (in dezelfde kleur) (zat er oorspronkelijk op, heb echter teruggebouwd naar origineel)
- schroefset
- EBC yellow stuff en schijven vrijwel nieuw - etc. ik weet het niet eens allemaal meer, gebruik hem echt veel te weinig
Tegen meerprijs:
- Tweede 20vt motor (staat onbekend want zo gekocht) (250 eur)
- 1.8DX motor (staat onbekend want zo gekocht) (250 eur)
- 1.8 tellerunit met verbruiksmeter (staat onbekend want zo gekocht) (100 eur)
- Meerdere Digifiz units 7000RPM/8000RPM (750 eur per stuk)
En zeker nog meer om op te noemen. Absoluut een liefhebbers auto. Vanwege nu bijna twee jaar in een garage staan en slechts sporadisch rijden, te koop. De minpunten zover ik ze zie: Ik heb in mijn garage een kleine schade gereden (triest maar waar, vanwege dus te weinig ruimte), en de auto daarom recent grotendeels opnieuw laten spuiten in de originele kleur (rechtsachter, dak, motorkap). Rechtsachter moet nog een strip aangebracht worden. De motor loopt eigenlijk prima, echter de turbodruk bouwt niet vol op (waarschijnlijk storing van N75 klep). Enfin, aan de nieuwe eigenaar om hem perfect te maken. Ik had er zelf geen last van vandaar ook niet de absolute hoofdprijs. De GTI is wat ie is.
Kortom, voor de liefhebbers!
Laatst gewijzigd door VeeWee16v op 03 apr 2023 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf I GTI 16v Pirelli Digifant 1
Golf I GTI 20vt Pirelli
Golf I GTI 20vt Pirelli