VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door OpaB
#2840772
Sinds begin januari heb ik een VW ID3 Pro. Ik laad deze auto thuis op aan een Wallbox Pulsar Plus laadpaal met Powerboost en in mijn meterkast een Carl Gavazzi EM 340 energiemeter. Verder met 3-fasen en een vermogen van 11 kW.

Ik heb de auto tot nu toe 6 keer geladen. Wat daarbij opvalt is dat op de dagen dat ik mijn auto heb opgeladen, het energieverbruik die dag aangegeven door mijn energieleverancier aanzienlijk hoger is dan het energieverbruik sec van mijn ID3 dat mijn Wallbox (en ook actieradiusmeter van mijn auto) aangeeft en mijn normale/dagelijkse energieverbruik van mijn woning. Op die dagen heb ik ca. 35% onverklaarbaar stroomverlies c.q. een stroomlek, of te wel: 35% van de afgenomen stroom komt niet terecht in het batterijpakket van mijn ID.3. Dat vind ik zeer merkwaardig. Ik zou verwachten dat op die bewuste dagen dat ik de auto oplaad, het dag-energieverbruik t.o.v. de andere dagen van de maand slechts met het Wallbox-energieverbruik hoger zou zijn.

Het is mij bekend dat er een zeker laadverlies is bij thuisladen van een elektrische auto.Onderzoeken rapporteren voor een VW ID.3 een verlies van 9% (zie o.a. https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... ische-auto ) .Maar bij mij is dat ca. 35%.
Heeft iemand een idee waardoor dit hoge stroomverlies kan worden verklaard?
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]