VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2840560
Mijn naam is Patrick en ik ben trots eigenaar van mijn golf 7.5 uit 2018.

Veel aanpassingen weet ik wel raad mee, maar op onderstaande vraag heb ik geen goed antwoord kunnen vinden.

Zelf heb ik nu een reflector/halogeen koplamp die ik wil ombouwen naar LED/Xenon. Dit het liefst met orginele onderdelen.

Waar moet ik op letten? Welke onderdelen dien ik te kopen buiten de koplampen zelf.

Zie graag een reactie tegemoet,

Met vriendelijke groet,
Patrick
#2844416
Ik heb inmiddels de huidige H& lampen vervangen door Osram Led modules in de huidige fitting en dat werkt perfect. Als je ze besteld even de juiste adapter set voor de fitting erbij bestellen. hieronder de onderdelen via Amazon.de

Osram LEDriving ADAPTER 64210DA01-1, Adapter für Night Breaker
H7-LED; Lampenhalterung
ASIN: B099KMFX7F

OSRAM NIGHT BREAKER H7-LED; bis zu 220 % mehr Helligkeit, erstes
legales LED H7 Abblendlicht mit Straßenzulassung in Deutschland &
Österreich
ASIN: B08DNZMC11
#2844455
Ik heb een golf variant in r-line uitvoering en daar zitten geen mistlampen op. Ik heb alleen de H7 halogeen lampen vervangen door de Osram Led set. Groot licht is nog een apart halogeen lampje in mijn geval en heb ik laten zitten omdat ik groot licht bijna nooit gebruik. De lampen geven nu een veel helderder wit licht ik heb er helaas geen foto van gemaakt maar ik vind het veel mooier ook omdat er standaard een led strip onder de halogeen lamp zit die wit is. Het vervangen was ook relatief eenvoudig. Wordt netjes een beschrijving bijgeleverd. Let wel op dat je de juiste adapter set erbij koopt.
#2844649
Ik had de adapter niet ver genoeg doorgedraaid, beide kanten zijn nu aangesloten. Tot nu toe is alles perfect gegaan. Bestuurderskant was wel erg lastig. Met pijn en moeite is het toch gelukt. Alles werkt en geen foutmeldingen.

Zie foto passagierskant :-)
Bijlagen:
IMG_0841.jpeg
IMG_0841.jpeg (1.26 MiB) 2530 keer bekeken
#2845011
Heb ook interesse in de Osram night breaker led h7. Was al van om ze te kopen, omdat ze nu ook in Nederland zijn goedgekeurd voor de golf mk7.5 facelift, welke ik heb in de Highline uitvoering.
Echter ik schrok van de verhalen mbt de montage in de Facelift. Was bijna onmogelijk. Dit vanwege de adapter die heel erg snel buigt en niet goed past.
agschaap: jij hebt zo te zien zelfde koplampen als ik en dezelfde adapter in ieder geval. Ik weet natuurlijk niet hoeveel ruimte een R-line heeft tov een bluemotion Highline. Bij mij zitten er bolle rubberen afdekkappen op.
Monteer je dan eerst de adapter? Lijkt mij gemakkelijker dan de adapter eerst in de lamphouder te bevestigen. Is allemaal krap en weinig zicht op.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]