VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2840378
Het verwijderen van niet noodzakelijke landen (bijvoorbeeld E10 = Oost Europa) werkt NIET. Er worden wel navigatiebestanden gesignaleerd maar het doet het uiteindelijk niet.
Vervolgens niet noodzakelijke talen weggehaald en ook de Seat en Skoda mappen uit de CFG folder gehaald. Ik kom dan steeds 12 MB tekort. Toch maar een 32 GB kaartje.
#2840379
MarTiguan schreef: 17 jan 2023 15:28
bert2 schreef: 17 jan 2023 09:24 Heeft iemand ooit geprobeerd er landen, volgens de hier eerder genoemde specificatie, eruit te halen en was dat succesvol ?
Ik heb eergisteren nog de meest recente en uitgebreide map van West-Europa gedownload van deze site:
https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Na het verwijderen van sommige mappen en spraakbestanden lukte het nog steeds om dit op een origineel VW 16GB te krijgen, zodat 't nog werkt. :smirk:

De mappen die je dient te verwijderen staan in:
MAPS - 00 - CFG - MAPCFG (hier heb ik verwijderd de mappen SKODA en SEAT met bijbehorende .cfg bestanden)

MAPS - 00 - SDS (hier heb ik alle mappen verwijderd behalve NL en het bestand meta_info.db)

Dus na enige aanpassing lukt het nog steeds met een origineel 16GB SD-kaartje.
Doe er je voordeel mee :wink:
Het verwijderen van niet noodzakelijke landen (bijvoorbeeld E10 = Oost Europa) werkt NIET. Er worden wel navigatiebestanden gesignaleerd maar het doet het uiteindelijk niet.
Vervolgens niet noodzakelijke talen weggehaald en ook de Seat en Skoda mappen uit de CFG folder gehaald. Ik kom dan steeds 12 MB tekort. Toch maar een 32 GB kaartje.
#2840381
@bert2 :

Heb je dan wel de link gebruikt die ik heb vermeld in mijn eerdere post ?
https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Kies dan het juiste systeem wat je hebt (in mijn geval Discover Systemen > naar Updates).
Kies vervolgens de juiste auto (in mijn geval VW Tiguan vanaf modeljaar 2019)
Kies vervolgens het juiste navigatiesysteem (in mijn geval Discover Media)
Kies dan Europa bundel 1 (geupdate op 2022/11/28)
Klik op download en vervolgens wordt de data binnengehaald. (er wordt vermeld dat je een 32GB kaartje nodig hebt !)

Deze data pak ik vervolgens uit met 7Zip op mijn PC.
Haal vervolgens de navolgende bestanden er handmatig uit:

MAPS - 00 - CFG - MAPCFG (hier heb ik verwijderd de mappen SKODA en SEAT met bijbehorende LOSSE .cfg bestanden)

MAPS - 00 - SDS (hier heb ik alle mappen verwijderd BEHALVE de map NL en het LOSSE bestand meta_info.db)

De resterende data kopieer ik vervolgens naar de eerder FAT32 geformateerde originele VW 16 GB SDkaart.
Stop deze in de LINKER SDkaart-sleuf in de het handschoenenkastje en dat IS ALLES.... werkt nog steeds !

Ik weet niet op welke manier je die E(10) bestanden eruit haalt, maar ik doe helemaal niets met die E10 = Oost Europa bestanden.

Mogelijk heb jij een ander (MIB) apparaat dat het daarom niet werkt.... bij mij werkt 't echt prima.
#2840404
Je hebt tegenwoordig idd een 32GB kaartje nodig. Het is niet meer mogelijk de database te verkleinen. Mocht je hier problemen mee hebben en je systeem nog niet vrijgemaakt zijn om NIET OEM kaarten te accepteren kan ik dit voor je regelen. Dit is alleen nodig op de Discover Media systemen. De Discover Pro kan je de kaarten vanaf elke sd installeren op je mediasysteem
#2840407
MarTiguan schreef: 29 jan 2023 16:40 @bert2 :

Heb je dan wel de link gebruikt die ik heb vermeld in mijn eerdere post ?
https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Kies dan het juiste systeem wat je hebt (in mijn geval Discover Systemen > naar Updates).
Kies vervolgens de juiste auto (in mijn geval VW Tiguan vanaf modeljaar 2019)
Kies vervolgens het juiste navigatiesysteem (in mijn geval Discover Media)
Kies dan Europa bundel 1 (geupdate op 2022/11/28)
Klik op download en vervolgens wordt de data binnengehaald. (er wordt vermeld dat je een 32GB kaartje nodig hebt !)

Deze data pak ik vervolgens uit met 7Zip op mijn PC.
Haal vervolgens de navolgende bestanden er handmatig uit:

MAPS - 00 - CFG - MAPCFG (hier heb ik verwijderd de mappen SKODA en SEAT met bijbehorende LOSSE .cfg bestanden)

MAPS - 00 - SDS (hier heb ik alle mappen verwijderd BEHALVE de map NL en het LOSSE bestand meta_info.db)

De resterende data kopieer ik vervolgens naar de eerder FAT32 geformateerde originele VW 16 GB SDkaart.
Stop deze in de LINKER SDkaart-sleuf in de het handschoenenkastje en dat IS ALLES.... werkt nog steeds !

Ik weet niet op welke manier je die E(10) bestanden eruit haalt, maar ik doe helemaal niets met die E10 = Oost Europa bestanden.

Mogelijk heb jij een ander (MIB) apparaat dat het daarom niet werkt.... bij mij werkt 't echt prima.
MarTiguan,

Precies dat heb ik gedaan. De kaart uitgepakt, onnodige talen eruit, de Skoda/Seat bestanden zoals je aangeeft en dan kom ik nog steeds 12 mb tekort. De landenmap E10 (nds/PRODUCT) verwijderen is geen optie. Kennelijk staan al die bestanden met elkaar in verbinding en als je hierin gaat rommelen doet niets het meer.
Punt is dat ik graag de Benelux, Frankrijk, Spanje, Portugal en Duitsland wil hebben. Die combinatie betekent optie 1 en dat is gelijk de grootste waarvoor je eigenlijk een 32GB kaart moet hebben.
#2840409
bert2 schreef: 30 jan 2023 13:42 MarTiguan,

Precies dat heb ik gedaan. De kaart uitgepakt, onnodige talen eruit, de Skoda/Seat bestanden zoals je aangeeft en dan kom ik nog steeds 12 mb tekort. De landenmap E10 (nds/PRODUCT) verwijderen is geen optie. Kennelijk staan al die bestanden met elkaar in verbinding en als je hierin gaat rommelen doet niets het meer.
Punt is dat ik graag de Benelux, Frankrijk, Spanje, Portugal en Duitsland wil hebben. Die combinatie betekent optie 1 en dat is gelijk de grootste waarvoor je eigenlijk een 32GB kaart moet hebben.
Ik vind het zeer vreemd dat het bij jou niet werkt en bij mij wel.
Uit die landenmap E10 in NDS/PRODUCT daar heb ik ook NIETS uit verwijderd of toegevoegd. Daar moet je afblijven.

Ik heb alleen zoals vermeld de bestanden verwijderd uit het bestand DiscoverMedia2_EU-AS_2010_V17:
MAPS - 00 - CFG - MAPCFG en MAPS - 00 - SDS en dan komt ik aan een grootte van 14,8 GB (zie afbeelding)

Grootte bestand MAPS.JPG
Grootte bestand MAPS.JPG (15.46 KiB) 1183 keer bekeken

Mogelijk dat jij een andere MIB infotainment apparaat of andere type/bouwjaar auto hebt als ik, waardoor 't net weer even anders werkt.
Ik heb een VW Tiguan modeljaar 2020 (vanaf 2019) en een Discover Media MIB-2
#2840429
Ik denk dat ik de pech heb dat mijn sd kaartje net iets minder capaciteit heeft. Misschien iets ouder of nieuwer, wie zal het zeggen. Ik heb een Sportsvan van 2020, inderdaad ook vanaf 2019 dus het toestel zal identiek zijn. Het ligt gewoon aan het geheugenkaartje.
#2840436
Miste net hier ook de laatste paar mb's, de oplossing is opnieuw te formatteren fat32 met een clustersize van 8192 bytes. Doordat de clustersize kleiner is kan mogelijk de mib2 iets minder efficiënt data er vanaf trekken. Maw even testen wat de performance is anders toch naar een 32gb kaartje.
#2840474
bert2 schreef: 01 feb 2023 14:44 Ik denk dat ik de pech heb dat mijn sd kaartje net iets minder capaciteit heeft. Misschien iets ouder of nieuwer, wie zal het zeggen. Ik heb een Sportsvan van 2020, inderdaad ook vanaf 2019 dus het toestel zal identiek zijn. Het ligt gewoon aan het geheugenkaartje.
Zie mijn comment met de oplossing, nog even getest in mijn GTE en de performance is prima.
Dus even opnieuw formatteren met aangegeven clustersize en opnieuw alle bestanden kopieren zoals hierboven aangegeven.

Suc6
#2845297
yvessr schreef: 23 jun 2023 12:50
Ik heb gewoonweg alle mappen welke in de folder 'maps/00/nds/product' van mijn 2022 versie (E2, E3, E4, E11 en E12) welke slechts 9Go is, vervangen door deze van de gedownloade 2023 versie en HOP alles werkt perfect !!!...
Weet jij toevallig ook wat er in die verwijderde mappen staat dan?
Je hebt 't misschien niet nodig, maar wat mis je dan?
#2845318
Ik heb het ook op de manier geprobeerd zoals jij omschreef en dat is ook goed gelukt.
Na het plaatsen van het SD kaartje kwam er geen foutmelding.
Maar ergens mis je natuurlijk iets, dat kan niet anders.... want anders past het er gewoonweg niet op.

Ik heb inmiddels een VW 32GB navi SD-kaartje besteld, want de volgende update past 't natuurlijk weer niet.

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]