VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2840354
Hoi allemaal!

Ik heb onlangs een knipperend sleutel icoontje in mijn dashboard gekregen en voor mij was dit een teken dat de batterijen vervangen moesten worden. Dus heb ik een paar goede nieuwe batterijen gehaald van (Varta 3v CR1620) bij de garage.
Helaas toen ik ze thuis verving, deed de sleutel het helemaal niet meer, ook niet toen ik de oude batterijen terugstopte.
Ik kan de bestuurders deur handmatig openen, maar zodra ik de auto start, gaat het alarm af.
Ik heb alle metalen pootjes een beetje teruggebogen zodat er druk op de batterijen staat en ze goed contact maken. Daarnaast lijkt het alsof het contact op de printplaat wat bekrast is, weet iemand of dit het probleem is, en wat ik zou kunnen doen om het te repareren?

In de tussentijd gebruik ik mijn reserve sleutel, maar het zou uiteraard fijn zijn om een backup te hebben in geval van nood.
Alvast bedankt en met groet,

Remco
Bijlagen:
20230127_155219.jpg
20230127_155219.jpg (437.85 KiB) 761 keer bekeken
20230127_155214.jpg
20230127_155214.jpg (462.95 KiB) 761 keer bekeken
#2840357
Gaat ledje wel aan als je op de knopjes drukt? Zo niet, zeker weten dat je de juiste batterij hebt en correct geplaatst?

Heb ooit eens ergens gelezen dat wanneer je de sleutel in het contactslot doet, de auto op contact zet en vervolgens een keer op de knop openen en vervolgens sluiten drukt, de auto weer weet welke AB het is... probeer het eens...
#2840365
Bedoel je niet de CR2032 @JUUL ?

CR1620 en CR2032 zijn voor wat betreft de spanning identiek, ook de diameter is hetzelfde alleen is de CR1620 1.6mm dik en de CR2032 3.2mm. Je kan wel aan de pootjes op de print gaan lopen buigen, maar kans is groot dat het niet gaat werken... Kom ik dus terug op de vraag of het ledje wel aangaat als je op een knop drukt!
Antera vinden dit leuk
#2840397
@Mari
Er zaten al twee Cr1620 batterijtjes in en in de sleutel staat een plaatje van 2 batterijtjes met een + onderaan. Ook bij het metalen veertje onder de batterijen staat een + dus ik weet zeker dat ze met de + omlaag erin moeten. Ook als ik ze andersom erin doe, blijven ze niet klemmen achter het plastic.
Deze AB heeft geen led of lampje, dus daar kan ik geen conclusie uit trekken.

Heb geprobeerd met de sleutel in het contact te doen en paar seconde op sluiten/openen ingedrukt, maar gebeurde niets.
Mijn reserve sleutel doet het plots nu ook niet meer, dus ben nu gestrand op werk :(

Update:

Weer teruggelopen naar de auto en plotseling werkt de reservesleutel weer, de originele sleutel nog steeds niks.
#2840401
Gestrand? Je auto doet het nog steeds ook zonder batterijen. Alleen open en sluiten zal je dan met de cilinder in je bestuurdersdeur moeten doen. De kans dat je AB is overleden is ook mogelijk en dat zal denk ik in dit geval het idee zijn.
#2840408
Antera schreef: 30 jan 2023 13:13 Gestrand? Je auto doet het nog steeds ook zonder batterijen. Alleen open en sluiten zal je dan met de cilinder in je bestuurdersdeur moeten doen. De kans dat je AB is overleden is ook mogelijk en dat zal denk ik in dit geval het idee zijn.
Hoi Antera,

Het probleem is dat ik niet zo graag wil gaan rijden met een loeihard autoalarm dat blijft afgaan. Denk dat ik dan snel aangehouden wordt. Vind je het niet gek dat de reserve sleutel het ook plots niet doet als ik de andere sleutel in het contact doe? Lijkt dan juist niet aan de sleutels te liggen, maar aan het automatisch centrale vergrendelsysteem.

Mvg, Remco
#2840411
Normaliter moet het alarm ook uitgeschakeld worden als je de deur opent met de sleutel ipv de AB... dus ik zou me maar eens gaan verdiepen wat voor alarm er in zit...

Met 2 CR1620 op elkaar heb je een werkspanning van 6V... niet echt gebruikelijk voor een AB van een auto... dat er geen led op zit is ook raar, dat is een van de eerste dingen waar je naar kijkt als je twijfelt aan de werking...
#2840569
... andere garage zoeken, is lulkoek dat wanneer je sleutel een lege batterij heeft gehad deze door de auto niet meer herkend zal worden... startonderbreker werkt middels de chip in de sleutel, en staat geheel los van de batterij in de AB... Zoals ik al eerder opmerkte, het alarm zou ook uitgeschakeld moeten worden als je de deur met de sleutel opent ipv de AB, is dat niet het geval dan zou ik me daar eens in gaan verdiepen...

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]