VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van de ID3
  • Gebruikersavatar
door Jla
#2839901
Mijn id3 pro, met een accupakket van 56kwh geeft nu een range van 300 km bij 100 % acculading waarvan na 32 km rijden alweer 50 km verbruikt is. Ervaren meer mensen dit of zou er iets met mijn accu zijn. Ik rijdt op de snelweg maximaal 105 en heb de interieurverwarming op 17,5 staan.
door Mari
#2839902
... dat vergeten ze bij het verkooppraatje te vermelden: dat de actieradius in de winter wanneer het koud is dus lager zal zijn als in de zomer... is een eigenschap van een accu, daar zie ik in de auto-industrie niet snel een oplossing of verbetering in komen...
Gebruikersavatar
door PeterHimself
#2839921
Dit klopt gewoon met het verkoop praatje wat ik wel heb gehad.
Mij was verteld: “Deze auto heeft in de praktijk een actieradius van 350 km plus 50 km (in de zomer) en min 50 km (in de winter)”
Mijn ervaring komt daar ook mee overeen. Ook ik heb nu ruim 300 km bij een lading van 100%

Peter
door Luukh1974
#2839931
Absoluut niet het verkooppraatje dat ik twee jaar geleden kreeg.

Toen was de reclame een range van 430 km. Haal je hem op: oh ja, best maar te laden tot 80%. Dus doe ik dat nu in de winter dan begint hij na 120-130 km te piepen dat het weer tijd begint te worden op zoek te gaan naar een laadpaal. En nee, de verwarming staat niet op standje sauna (18 graden). Wel veel kortere ritjes.

In de zomer is dat zo'n 250km.
door Mies71
#2840302
In de winter verbruik je de eerste kilometers veel meer omdat de verwarming eerst z'n werk moet doen (helemaal als je de ruitonwaseming op max hebt). Dus daarom zie je je actieradius behoorlijk dalen en daarna stabiliseren. Jammer dat er geen warmtepomp besteld kon worden.
Ik heb dezelfde ervaringen; in de zomer rond de 370km en nu (koud weer en winterbanden) maar 280km. Dat is met 20 inch wielen dus nog redelijk positief.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]