VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door hacas111
#2234256
Hallo,

Ik had een vraag over mijn caddy mk3.
Het is een 1.9 tdi met 114.000 op de teller
Ik kocht deze in januari 2011 met 28.000 km op de teller. in de anderhalf jaar en bijna 90.000 km heb ik geen enkel probleem gehad.(afgezien van dit)

Echter rond de 80.000 km ergens begin dit jaar ging mijn schakelbak een beetje raar doen.
Als ik vanuit de 2de versnelling naar de 3de wilde gaan ging de pook niet in zn 3, maar voor de 1ste versnelling liggen.
Hij gaat dan dus niet in zn 3 maar wilt in zn 1 gaan.
Als ik m dan ff terug haal gaat ie gewoon netjes in de 3.
Het lijkt ook dat als ik de bak in zn vrij zet, dan tik ik altijd ff een paar keer heen en weer links rechts of ie echt in zn vrij staat. dat ie op links een beetje blijft steken.
Het was ook niet altijd maar laten we zeggen op 2 van de 5 schakeltjes deed ie dit.

Maar na enkele honderden kms ging dit weer weg en heb ik er niks meer van gemerkt en eigenlijk ook niet meer aan gedacht.

Nu afgelopen nacht en 30.000 km later begon het weer tijdens het rijden. En nu zit het er dus weer in. Het lijkt bij warme motor pas te komen. Ook lijkt het heftiger dan afgelopen keer te zijn.

Mijn Caddy heeft altijd elke 15.000 km netjes een kleine of grote beurt gehad.

De reden dat ik alle kmstanden vermeld is dat de auto van bj 2006 is. Heeft in 5 jaar bij de eerste eigenaar maar 28.000 gelopen en daarna heb ik er in anderhalf jaar bijna een ton op geknalt. Heb mij laten vertellen dat het niet goed is vooral bij een diesel als ie in zo een lange tijd zo weinig rijd. Weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben maar daarom zeg ik het erbij.

Ik hoop dat ik een niet al te onsamenhangend verhaal heb opgeschreven maar heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Als iemand een serieus antwoord/idee heeft op mijn probleem stel ik dit zeer op prijs...
#2840217
zou beginnen met afstellen van het schakelsysteem.
grote kans dat je probleem dan verholpen is.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]