VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
door legroen
#2840079
Hallo,

Sinds April 2022 ben ik in het bezit van een Tiguan Allspace R-Line Business Premium.

Op het moment van aankoop had ik een iPhone 7, Carplay heeft in een eerste instantie draadloos gewerkt maar nadien niet meer, omdat ik toch een kabel moest gebruiken om op te laden, heb ik dan altijd carplay gebruikt via kabel en verder geen aandacht aan besteed.

Omdat heb ik sinds november een iPhone 14 Plus heb waar ook het draadloos laden inzit zodat ik die in het bakje kan leggen om te laden ben ik ook beginnen zoeken om terug carplay draadloos te gebruiken maar zonder success.

Een paar weken geleden is mijn wagen binnen gegaan voor zijn 30K onderhoud en heb ik in de garage gevraagd om dit na te kijken wat eventueel het probleem was maar daar hebben ze me verteld dat de draadloze carplay enkel werkt tot iphone 12 wegens een productiefout in de wagen.

Dat zou eigenlijk willen zeggen dat ik met een auto zit die 8mnd oud is en een telefoon die 2 maand oud is en niet meer werkt, wat eigenlijk ook zou willen zeggen dat op het moment dat de nieuwe tiguan (2022 model) uitkwam eigenlijk alle nieuwe iphones niet meer compatibel waren want de iphone 13 is uitgekomen in sept 2021.

Kan iemand dit bevestigen?
door Mari
#2840102
Allereerst welkom op dit forum...


... dit soort problemen ontstaan omdat hardwarefabrikanten zich niet aan afspraken houden en steeds andere specificaties hanteren...

Voor zo lang ik me kan herinneren zijn er al problemen met draadloze carplay, dus het speelt al veel langer en komt dus overeen met wat ik hierboven geschreven heb. Maar als het middels een draad wel werkt, is dat dan niet de meest simpele oplossing voor je probleem? Zoek maar eens op carplay middels de zoekfunktie van het forum, je zal versteld staan!

Nu ze zeggen dat het een productiefout is, gaan ze dat natuurlijk voor je herstellen of je daarvoor compenseren? Of sturen ze je van het kastje naar de muur... ;-)
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]