VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mwolfs23
#2829402
Ben van plan om mijn k03 turbo te vervangen na een k03s

Nu vroeg ik mij af af het zinvol is ook een fmic te plaatsen en iemand een idee waar een goede maar redelijk betaalbare intercooler te koop is aangezien ik verschillende op internet zie staan met verschillende prijscatagorieen ?
door MiltDoggie
#2830114
Ik gebruik de DarksideDevelopments FMIC 1.8T. Is een twin-pass FMIC dat de origenele route gebruikt van de SMIC.
De Kit is niet echt complete Bolt-On, je zult je crash-bar moeten aanpassen zodat de boost pijp er langs kan. Min of meer 550 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Andere optie is ook van Airtec. Ook ongeveer 550 euro. Die is een Single Pass FMIC en gebruikt niet originele route van de SMIC zoals de kit van DarksideDevelopments. Daardoor zal je een boost pijp dat recht door je engine-bay loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Als je handig bent met een angle-grinder en een beetje creatief dan kan je een eBay Wellycooler kopen voor rond 150-200 euro en dan wat silicone pijpen and 90degree hoeken etc.
Gebruikersavatar
door ThimoV
#2839894
Hoi!

Wat er wel vergeten wordt om erbij te vertellen is dat je echt van alles komt aan het aanpassen! Je moet stukken uit je bumper gaat snijden omdat de boost slangen te groot en te dik zijn, je komt inderdaad je stootbalk aan het aanpassen, en je front kom je aan het aanpassen. Bij goedkopere intercooler setjes moet je zelf soms nog een 7/8mm buisje kopen die je erop moet lassen voor je n75 slang, ook moet je een buisje kopen voor je lucht inlaat voor je dumpvalve of divertervalve hoe je het ook wilt benoemen, bij de vaak wat duurdere setjes zit dit er al gelukkig opgelast. Bij goedkopere intercooler setjes kom je vaker meer aan het aanpassen dan bij een duurdere set, maar aanpassen kun je wel op rekenen. Een intercooler plaatsen doe je niet zomaar het is klote werk en er zit toch wel een halve dag werk in als je geen brug hebt niks (een brug is niet nodig maar maakt het toch wel wat makkelijker!).
Noodoproepfunctie

Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first editio[…]

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]