VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2839107
Vandaag stond mijn linker achterband opeens leeg. Gelukkig wel thuis na een flinke rit. De ANWB werd gestuurd door VW maar die kon helaas niets doen. Beide 22" achterbanden waren aan de binnenzijde tot op de staaldraad versleten. Enige optie was de wagen laten ophalen en naar een dealer brengen. Nieuwe banden en de wagen goed laten uitlijnen is het advies. Dit omdat het normale loopvlak nog zeer goed was.

Schijnt veel voorgekomen te zijn bij onder meer snelle achterwiel aangedreven BMWs. Een bandenspanning van 2.5 zou ook veel te laag zijn voor deze achterbanden. Iemand die het probleem herkend?
#2839114
Je gaat niet hard genoeg door de bocht :D Dus je camber moet wat bijgesteld worden, minder negatief.
Bandenspanning klinkt inderdaad wat laag voor zo'n grote banden. Staat er niks in de deur/tankklep?
Daarvan krijg je overigens een band die aan beide zijkanten te hard slijt.
#2839548
Hoi DaNpy,

Kijk even naar mijn topic: viewtopic.php?t=208996. Mijn voorbanden waren eraan na 17.000 kilometer. Achterbanden nog goed. Mijn id.4 is geen leasebak maar een eigen auto dus ik ben er zuinig op. Niet te gek scheuren, normaal door de bochten maar toch...

Volgens mij heb je 21" banden toch? Ik heb een zomerset op 21" (die voorbanden waren er dus aan ná 17.000km) en een set 19" winterbanden en daar rij ik nu voor de 2e wintertijd op. Daar geen problemen mee. Wel raar hè
#2839551
Zonder foto's kan ik er niet zoveel mee.
De theorie is echter dat als je banden aan 1 kant veel slijten, je het camber aan moet passen. In principe moeten je banden gewoon recht afslijten. Dan heb je ook de meeste grip.
#2839804
Uitlijnen was ook mijn gedachte. De dealer heeft 'm tweemaal gekregen om dat te doen, zowel met de 19" winter als de 21" set met het probleem. Er is echter niets gewijzigd. Klacht ligt nu bij de importeur die er mee naar VW moet gaan die het vervolgens, als ze er al iets mee doen, naar Pirelli moeten...

De Pirelli banden zijn wat mij betreft absoluut ongeschikt op deze wagen in dit formaat.
#2839811
... en dan moet Pirelli gaan geloven dat VW, de importeur en jouw dealer hun werk goed hebben gedaan met het uitlijnen van de auto?

Het maakt niet uit welke banden je er onder gooit, als de uitlijning niet correct is slijten ze allemaal snel... jij hebt het met 2 sets banden, dus...
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]