VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Nicolegti90
#2839731
Beste


Ik heb vorige week zaterdag een golf 5 gti 2008 gekocht deze is stage 2 getuned
Het nare is de golf rijdt perfect maar rookt heel erg bij stationaire stand en dat ruikt naar olie.
Wat kan dit zijn?
Voor een motor blok die vergaan is loopt die te soepel voor

Help me ben echt ten einde raad want het nadeel is dat roken en stinken helaas :bored:
door Mari
#2839738
Een auto die overmatig rookt en stinkt naar olie, daar had ik met een grote boog omheen gelopen... hou het oliepeil maar in de gaten en vul tijdig bij.

Kan zijn dat het overmatig roken door de tuning komt, maar dan is dat een slecht uitgevoerde tuning... ik zou beginnen met auto uitlezen met VCDS om te zien of daarbij wat aan het licht komt.
Gebruikersavatar
door ThimoV
#2839836
Hoi Hoi Nicole,

Ik zelf heb ook een tijdje golf 5 gti gereden, met koud weer is het normaal dat ze enorm roken, let maar is op om je heen! Heel veel auto's roken is deze tijd.
Het verhaal van de olie geur komt waarschijnlijk door het PCV systeem. In mijn golf 5 gti rook ik soms ook even een vleugje olie. Het is nou eenmaal een golf 5 gti en dan krijg je deze geurtjes erbij.
Maar het kan ook zijn dat de olie langs de zuigerveren gaat waardoor het in de verbrandingskamer komt. Dit zal ervoor zorgen dat olie samen met de benzine mee verbrandt, met blauwe rook uit de uitlaat als gevolg. Om het verlies in olie te compenseren, zal de motor meer gaan verbruiken. Dit is tevens een bekende kwaal van deze auto's!
Kijk even goed wat er voor een rook uit je auto komt en let goed op de oliepeil.
Blauwe rook kan een kapotte turbo zijn, of de olie die verbrand in de verbrandingskamer, als dit zo is zou ik hem verkopen als ik jou was.

Als je nog andere vragen hebt laat het maar gerust weten :innocent:
door Mari
#2839838
Er is een verschil tussen roken en roken... ivm de kou roken nu alle auto's, maar zodra daar een geurtje of een kleurtje aan zit is het niet goed...

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]