VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
#2839394
Hallo allemaal,

Ik ben aan het uitkijken naar een jonge tweedehands auto voor komend jaar. Budget is maximum 35 000 euro, nu ben ik aan het twijfelen tussen de T-Roc en de Tiguan, beide hebben volgens mij de zelfde motor als ik correct ben de 1.5 TSI - DSG. Zijn deze motoren betrouwbaar? En heeft deze ook genoeg kracht aangezien een Tiguan 1500kg weegt en een T-roc 1300kg? Heeft iemand hier ervaring met my way voor het aankopen van een tweedehandse auto?
#2839440
Ik heb mijn Tiguan 1.5 TSI - DSG Business R / R-line (2020) nu ongeveer 2 jaar en ben er nog steeds uitstekend tevreden over !
Sinds een klein jaar heb ik mijn motor laten chippen en de DSG laten tunen / optimaliseren. (zie onderschrift)
De motor loopt hierdoor veel soepeler, is zuiniger bij dezelfde rijstijl als voorheen, en de schakelmomenten van de DSG zijn veel beter (schakelt o.a. niet meer zo snel op).

Voordat de motor was gechipt was deze al behoorlijk pittig (150 PK) maar nu, na het chippen helemaal, en is er absoluut geen sprake van te weinig kracht zoals jij vermoed.
Standaard mag mijn Tiguan een aanhanger / caravan van 750 kg. (ongeremd) en 1800 kg. (geremd) trekken, dus dat is behoorlijk wat volgens mij.

Een T-Roc is een stukje kleiner en zal, indien je dit groot genoeg vindt, ook al zeer prettig rijden met een 1.5 TSI motor met DSG. Toch zou ik altijd de DSG laten optimaliseren....

Voor € 35.000,- zul je zeker een hele nette Tiguan kunnen kopen met niet al te veel km.'s op de teller.
Op www.gaspedaal.nl kun je ook hele leuke auto's vinden.
Ik heb geen ervaring met 'My Way' maar kijk ook eens bij DAS Auto Import, of importeer zelf een auto vanuit het buitenland, net zoals mijn zoon heeft gedaan. Stelt niet zoveel voor en is makkelijk zelf te doen.
Als je op Google zoekt, kom je meerdere handleidingen hierover tegen en alles kan binnen 1 dag geregeld zijn. (met uitzondering van de RDW-keuring dat duurt een week of zo)

Succes en veel plezier met zoeken.
Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]