VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2839086
Hallo forum,

In de VW Golf Sportsvan van 2015 zit een Discover Media met de optie Traffic. Hier heb ik het volgende issue. Ik krijg sinds kort alleen maar verkeersmeldingen van België en niet van Nederland. De meldingen zijn via TIC VL - de VRT.
Het heeft wel goed gewerkt, maar sinds ik terug ben van vakantie in Limburg gaat het niet goed meer.
De Navigatie gaat wel goed. Ik kan netjes een route invoeren in Nederland.
Is er een manier om dit weer goed te krijgen.
Graag een reactie.

Jos
#2839331
Beste MarTiguan,

Voor zover ik weet heb ik de Verkeersinfo uitgeschakeld. Dat wil zeggen. Ik heb de TP uitgeschakeld, Ook de Alternative RDS en RDS Text uitgeschakeld.
Het resultaat blijft nog steeds hetzelfde. Ik zie nog steeds alleen maar Belgische meldingen. Deze zijn afkomstig van BEMOBILE OF Tic VL.
Dus dat wil zeggen, dat TMC wel werkt alleen met verkeerde land info.
Ik weet niet of TMC helemaal uitgeschakeld kan worden.
Dit heb als verdere info:
Golf Sportsvan april 2015: 5G0035846 - MIB1 VW Discover Media (Golf MK7)
En ik heb iets voor de zomer 2022 de laatste Map update uitgevoerd. Dit was hard nodig, want bij aanschaf in 2021 was de Map van 2015 (nooit aangepast).
Ik heb gezien, dat er voor de Discover Pro een firmware / green scherm is. Is dit ook voor mijn Discover Media?
Wat is trouwens het verschil tussen Discover Media en Composition Media?

Hebt u hier iets meer aan? Graag een verdere reactie. Ik krijg nog steeds alleen Belgische info.

Jos.
#2839333
Beste Jos,

Woon jij toevallig in de grensstreek met Belgie ?
Of rijd je daar als je die melding krijgt?
Is jouw auto ingevoerd vanuit Belgie? (zou eigenlijk niets uit moeten maken... maar ja, je weet nooit)

Ik heb een Discover Media MIB2 in mijn Tiguan.
Als ik in NL rijd, dan ontvang ik NL verkeersinfo, indien ik in Duitsland rijd, dan ontvang ik Duitse verkeersinfo en dat geldt zo voor alle landen waar ik me dan bevind.

Bij mij komt er op verschillende zenders ( die verkeersinfo uitzenden) meestal na het nieuws, verkeersinfo binnen.
Ook van andere zenders dan waar ik op dat moment naar luister !
Op dat moment verschijnt er een pop-up scherm in beeld waarin gevraagd wordt of ik de informatie wil ANNULEREN of UITSCHAKELEN. Als ik niets doe, gaat de verkeersinfo door en verdwijnt het pop-up scherm automatisch als de info voorbij is.
Op datzelfde moment gaat de geluidssterkte van mijn radio automatisch omhoog / omlaag (kun je ook zelf instellen hoe luid je dit wil hebben).

Als ik op dat moment op ANNULEREN druk, dan stopt de verkeersinfo voor dat moment, en krijg ik weer te horen wat ik voor de verkeersinfo naar aan het luisteren was. De geluidssterkte gaat dan ook weer automatisch op normaal.

Als ik op dat moment op UITSCHAKELEN druk, dan wordt de verkeersinfo permanent uitgeschakeld en verschijnt dus niet bij het volgende moment dat er (voor die zender) verkeersinfo wordt uitgezonden.

Probeer eens op de knop UITSCHAKELEN te drukken als die Belgische verkeersinfo te horen is.
Misschien dat het dan voor die zender permanent is uitgeschakeld.

EDIT:
Wat die firmware / green screen betreft;
Kijk dit filmpje, daar wordt e.e.a. uitgelegd:
https://www.youtube.com/watch?v=R9WlrkBioi8

Ik zou hier wel heeeel voorzichtig mee zijn, want als je hier niet echt weet wat je doet, dan raak je steeds verder van huis...

Een Composition Media is 'minder uitgebreid' systeem als de Discover Media en de Discover Pro.
#2839339
Als het voorheen wel heeft gewerkt en nu ineens niet meer, dan heeft het niks met firmware of iets dergelijks te maken, want dat is ongewijzigd... zonder verstand van zaken zou ik ook geen green screen etc. activeren om daar in te gaan rommelen...

Mijn Discover Media (ook een MIB1) in mijn MK7 van 2014 gaf helemaal geen verkeersinformatie... die optie heb ik met VCDS moeten activeren... dus ben eigenlijk nieuwsgierig of jij of iemand anders niet "per ongeluk" wat hebben gewijzigd en dat nu vergeten zijn te vertellen?
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]