VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838925
Heb me zojuist voorgesteld en heb nu al een vraag:

Heb de carterpan vervangen en nu draait de startmotor niet meer rond. Betreft de versie zonder oliedrukmeter.
Na contact omdraaien hoor je een relais tikken lijkt het. Dit geluid eerder gehaad en toen was de accu kapot, maar deze is dus vorig jaar vervangen en redelijk nieuw. Auto is ook rijdend op de brug gezet, ik heb niet het idee dat het de accu is. Heb startkabels geprobeerd maar gaat niet rond. Heb alle zekeringen nagekenen maar die zijn intact.

Komt geen electronica aan te pas bij het vervangen van de carterpan dus ik dacht ik plaats het probleem hier op het forum.

mvg, Galli
#2838949
Het vervangen van de cartpan moet inderdaad geen invloed hebben op de startmotor. Heb je de startmotor al visueel gecontroleerd, zitten alle kabels aangesloten? Anders even een pluskabel trekken van je accu naar de schakel/contact aansluiting op je startmotor, als de startmotor dan nog niet ronddraait zit het probleem echt bij je startmotor. Als de startmotor dan wel ronddraait dan zit het probleem tussen je startmotor en contactslot.
#2839193
zo eindelijk ff tijd gehad om met de tips aan de slag te gaan.

heb de startmotor een paar tikken gegeven maar helaas.

rechtsreeks op de accu ook geprobeerd maar hij geeft enkel een tik maar gaat niet rond.

startmotor morgen maar uitbouwen.
#2839238
Startmotor gisteren weer ingebouwd maar helaas draait niet rond. Vreemd want uitgebouwd werkt de start motor prima, rondsel komt naar buiten en als ik de stroom op de solenoid zet dan draait het rondsel rond en komt niet uit de startmotor.

Ik had de starmotor uitgebouwd om deze te vervangen maar hij doet precies wat ie moet doen bij testen. Vandaar dat ik deze weer gemonteerd heb.

Accu heb ik weer opgeladen na het testen en deze is snel weer op 12 volt dus deze lijkt ook in orde.

Zou de startertandkrans het probleem kunnen zijn dat deze vaststaat?

mvg, Galli
#2839285
Ja plus rechtstreeks op de accu gezet, en massa op de min van de accu naar de startmotor. Ik ga dit van de week nogmaals proberen want het is inderdaad vreemd.
Misschien valt het rondsel niet goed in de starterkrans maar dan zou dit een ander geluid geven dan enkel een klik/tik lijkt mij.
#2839288
Zojuist toch maar een nieuwe accu geplaatst, toch niet starten.... maar startmotor ging een beetje rond.

De auto in zijn vijf door de compressie heen geduwd en nogmaals proberen en jawel, starten!

Accu waarschijnlijk toch net niet genoeg porrie gehad om de startmotor rond te krijgen. Was nog net 2 jaar oud maar ik ben allang blij dat de Bora weer start.

Bedankt voor de tips en het meedenken!
#2839332
Accu was dus toch al bijna 2 jaar oud maar het goede nieuws is dat ik nog garantie had, dus ik kreeg mijn geld terug!

Ze hebben de oude accu 2 dagen lang ter controle gehad omdat deze bij hun ook wel op was op te laden maar het bleek toch dat ie zeer snel weer leeg was. Dus nog net in de garantie had de oude accu 3 november 2020 gekocht!

Stond door die accu wel mooi op het verkeerde been omdat hij dus wel goed leek op te laden. Hoe groot is ook de kans dat je de auto op de bruggetjes rijdt om een lekke carterpan te vervangen met goed startende auto en dat na vervangen de accu precies kapot is als je de auto weer op de grond zet?

Maar gelukkig alles opgelost. Nieuwe 2 hands carterpan die ik gemonteerd had is ook helemaal dicht.

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]