VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2839041
Goedenavond allen!

Ik ben nu bijna een jaar trotse eigenaar van een Golf 7 1.2 TSI uit 2013 (handgeschakeld). Sinds een aantal weken krijg ik een start-stop storing te zien op mijn dashboard. In de loop van de weken merkte ik dat de auto ook steeds heviger is gaan 'trillen' bij koude start. De start-stop storing kwam gepaard met een knipperend motormanagement lampje. Echter verdwijnt de storing vrijwel na een minuut en komt 'ie een week lang niet meer terug. Ik ben bij de garage geweest en heb de auto laten uitlezen. Het blijkt te gaan om een overslag van cilinder 1, 3 en 4. Zij vertelden mij dat ik de bobines en bougies moet vervangen. Prima, onderdelen besteld en terug naar huis.

De volgende dag start de auto niet meer, op het moment dat ik de sleutel omdraai probeert de auto wel te starten maar slaat 'ie steeds af. Uiteindelijk is 'ie gestart met als gevolg een toerenteller die volledig op hol slaat. Na wat gas geven is het mij gelukt om de auto niet af te laten slaan en hierna deed alles het eigenlijk weer zoals gewoonlijk. Ik ben 2 dagen later bij de garage geweest om alles te vervangen, en ik dacht dat het probleem verholpen was. Nu, een week later, krijg ik dezelfde start-stop storing. En opnieuw, start-stop melding gekregen met motormanagement lampje voor een minuut. En hierna is die niet meer terug gekomen.

Op dezelfde dag dat de auto niet meer startte, heeft mijn rechter speaker het ook een soort van begeven. Ik hoor het geluid heel zacht, onhelder en krakend. Vergelijkbaar met als er water in de speakers van je mobieltje zou zitten. In de eerste instantie dacht ik dat de speaker wellicht 'opgeblazen' is, maar af en toe komt het geluid weer terug en werkt de speaker volledig naar behoren. Zo deed 'ie het voor een dag of twee, in de avond stopte de speaker weer met werken en na 3 dagen deed 'ie het weer voor een aantal uur.

Misschien een handige side note: Ik heb 4 maanden geleden aftermarket Golf 7.5 LED kop en achterlichten laten monteren op de auto.

Ik heb zelf niet al te veel kennis over auto's en vroeg me ook af of het wellicht met de lichten te maken zou kunnen hebben.

Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft en mij eventueel verder kan helpen? Suggesties zijn altijd welkom.

Alvast bedankt :grinning:

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]